اخبار
 1397/02/29  تاریخ خبر
بر اساس مقررات جدید ارزی؛ شرایط و میزان تامین ارز رانندگان بین المللی ابلاغ شد

بانک مرکزي در بخشنامه اي به شبکه بانکي شرايط تأمين، انتقال ‏‏‏وپرداخت ارز رانندگان حمل و نقل بين المللي و ترانزيت را ابلاغ کرد، بر ايناساس رانندگان بين المللي به نرخ روز اعلامي از سوي بانک مرکزي و با احتسابکارمزدهاي متعلقه ارز دريافت مي کنند.

به گزارش روابط عمومي بانک مرکزي، پيرو بخشنامه شماره 15244‏‏‏/97 مورخ25‏‏‏/1‏‏‏/1397 در خصوص تأمين ارز بابت مصارف ارزي خدماتي مورد نياز متقاضيان،موارد زير در رابطه با نحوه تأمين، انتقال ‏‏‏/ پرداخت ارز (به صورت اسکناس) بابترانندگان بخش حمل و نقل بين‌المللي و ترانزيت، موضوع بند (10) بخشنامه مذکور براياجرا ابلاغ مي شود:

1‏‏‏- تأمين و انتقال ‏‏‏/ پرداخت ارز بابت رانندگان کاميون‌هاي ايراني به منظورخروج از کشور به شرح جدول پيوست،‌ به نرخ روز اعلامي از سوي اين بانک و با احتسابکارمزدهاي متعلقه (موضوع نامه‌ شماره 23987‏‏/97 مورخ 1‏‏/2‏‏/1397) امکان‌پذير مي‌باشد.

2ـ مدارك‌ مورد نياز جهت ارائه به بانک به هنگام ارائه درخواست خريد ارز شاملگذرنامه، دفترچه خروج راننده، کارت ملي، کد رهگيري راهنامه برخط ( CMR ) صادره از سوي سازمانراهداري و حمل و نقل جاده‌اي، کارت هوشمند راننده مي‌باشد. ضمناً لازم است تصاويرمدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق ذي‌ربط نگهداري شود.

3ـ در صورت عدم دريافت ارز توسط رانندگان مذکور قبل از انجام سفر، تأمين و انتقال‏‏‏/ پرداخت ارز با دريافت مدارک مربوطه (موضوع بند 2 فوق) و مشروط به انجام سفرمربوطه و در مقابل ارائه صفحه ممهورشده به مهر خروج و ورود از‏‏/به کشور مندرج درگذرنامه و يا دفترچه خروج راننده، بلامانع است.

4ـ چنانچه متقاضي جهت سفر قبلي ارز دريافت کرده باشد، تأمين و انتقال ‏‏‏/ پرداختارز بابت سفر جديد، منوط به حصول اطمينان از مسافرت راننده به خارج از کشور بابتارز دريافتي ( ممهورشدن صفحه مربوطه گذرنامه به مهر خروج و ورود از‏‏/به کشور و يادفترچه خروج راننده) مي‌باشد.

5 ـ در صورت امکان استفاده از ساير ابزارهاي پرداخت وجه (کارت، حواله و ...) انجاماين امر مجاز و موردتأکيد اين بانک مي‌باشد.

ضمناً هماهنگي لازم درخصوص تأمين اسکناس مربوطه با اداره عمليات ارزي بانک مرکزيانجام شده است و تمام شعب و واحدهاي ارزي ذي‌ربط، ملزم به نظارت و حسن اجراي اينبخشنامه هستند.