اخبار
 1397/03/02  تاریخ خبر
دلیل ازدحام کامیون‌ها در مرز دوغارون مشخص شد

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي خراسان رضوي از سرگرداني کاميون‌هاي ترانزيتي و صادراتي  در مرز دوغارون خبر داد و دلايل آن را تشريح کرد.

به گزارش تين‌نيوز، جواد وحدتي فرد گفت: ظرفيت و زمان پذيرش کاميون‌هاي ترانزيتي در مرز دوغارون  از طرف افغانستان باعث ايجاد صف‌هاي طولاني در اين مرز شده است.

او گفت: ازدحام کاميون‌ها در مرز دوغارون پيش‌ازاين نيز وجود داشته است و  بارها به‌طرف افغانستاني اعلام‌شده تا ظرفيت و زمان پذيرش کاميون‌هاي ترانزيتي را افزايش دهند اما متأسفانه اين امر تاکنون محقق نشده است.

وحدتي فرد درباره ميزان تردد  کاميون ها در مرز ايران و افغانستان گفت: روزانه 220 دستگاه کاميون از پايانه مرزي و 180 دستگاه نيز از بازارچه مرزي و منطقه ويژه وارد افغانستان مي‌شود .

به گزارش ايرنا، او در ادامه گفت: حال‌آنکه تقاضا براي ورود به اين کشور بيش از اين است و اکنون حدود 600 کاميون با بار ترانزيتي و صادراتي در انتظار ورود به خاک افغانستان هستند. 

اين در حالي است که از يک ماه قبل به دليل ناامني در استان فراه افغانستان، تردد از مرز ميلک کاهش‌يافته و بيشتر ترددها به مرز دوغارون منتقل‌شده است.

تردد بيشتر به مرز دوغارون بدون افزايش ظرفيت‌هاي آن صورت گرفته است و بنابراين باعث ايجاد مشکلات تردد در اين مرز و ايجاد صف‌هاي طولاني کاميون‌ها شده است.