اخبار
 1397/03/10  تاریخ خبر
ورود هفتمین قطار کانتینری چینی به ایران

هفتمين قطار کانتينري چين در ماه جاري وارد ايران مي‌شود.

بابک احمدي معاون بهره‌برداري و سير و حرکت راه‌آهن با اعلام اين خبر افزود: اين قطار از شهر لينه چين شامل 50 دستگاه کانتينر 40 ‌فوت مکعب خرداد‌ماه سال جاري از مرز اينچه‌برون وارد کشور ايران شد.

احمدي اظهار کرد: در راستاي اجراي سياست‌هاي توسعه حمل‌ونقل بين‌المللي ريلي به‌ويژه توسعه کريدورهاي ترانزيتي بين‌المللي، راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران مذاکرات گسترده‌اي را در مورد کريدورهاي مختلف انجام داده است.

او ادامه داد: يکي از اين کريدورها که پس از پيگيري و مذاکرات با کشورهاي چين، قزاقستان و ترکمنستان شکل عملياتي به خود گرفت کريدور چين به تهران بود که در جريان مذاکرات با راه‌آهن‌هاي کشورهاي مسير، در مورد زمان حمل از مبدأ تا مقصد و همچنين نرخ تعرفه توافق حاصل شد، به‌نحوي‌که در مقايسه با حمل دريايي براي اين مسير، مزيت رقابتي ايجاد شود.

به گزارش تين‌نيوز به نقل از عصر امروز، معاون بهره‌برداري و سير و حرکت راه‌آهن اظهار اميدواري کرد: با راه‌اندازي موفقيت‌آميز اين مسير، در آينده امکان حمل کالاهاي ترانزيتي از مبدأ چين به کشورهاي ترکيه و بخشي از آن به اروپا و کشور عراق فراهم خواهد شد.

چين در پي ايجاد يک‌راه ابريشم ريلي از چين تا اروپا است که با توجه به مزاياي بسيار مسير ايران، توافقاتي بين ايران و چين انجام‌شده تا بخشي از اين کريدور مهم از ايران عبور کند.