اخبار
 1397/03/13  تاریخ خبر
امکان رهگیری کالا پس از ترخیص در گمرک فراهم شد
گمرک ايران از فراهم شدن امکان رهگيري کالا پس از ترخيص خبر داد و اعلام کرد : در حال حاضر با ايجاد اتاق شيشه اي در گمرک به کمک سامانه جامع گمرکي امکان رهگيري لحظه اي کالاها پس از ترخيص فراهم شده است .

به گزارش روابط عمومي گمرک ايران ؛ در حال حاضر جزئي ترين اطلاعات ترخيص در تمامي گمرکات به لحظه قابل رهگيري است و روشن و مشخص است که چه کالايي  به نام چه افرادي به تفکيک نوع کالا ، مجوزها ، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخيص و از طريق چه کاميوني به کدام انبار بارگيري و در آنجا تخليه شده است .

اين گزارش به بررسي موردي واردات برنج از ابتداي سالجاري پرداخته و اعلام کرده است : بر اساس گزارش خروجي از اين سامانه ورود برنج خارجي به استان اصفهان از اواسط ارديبهشت ماه افزايش چشمگيري داشته  و در روزهاي پاياني ارديبهشت  ورود اين کالا به استان سير نزولي رو طي کرده است.

سامانه "مديريت کالا و خدمات پس از ترخيص"  بابهره گيري از ابزارهاي فناوري و هوش سيستمي، امکان کنترل موجودي و همچنين رهگيري کالا در کشور را  فراهم آورده است.

با استفاده از اين سامانه امکان استعلام منشاء کالا براي مراجع ذيصلاح مهيا شده و صاحبان کالا مي توانند به راحتي نسبت به جابجايي کالا در محورهاي مواصلاتي کشور اقدام نمايند.