اخبار
 1397/03/23  تاریخ خبر
ورود 13هزارتن کالا از مرز سرو در دوماهه اول سال جاری

طي ارديبهشت‌ماه سال جاري، 690 خودرو از مرز سرو تردد کرده اند که اکثراً ون هاي يک روزه ترکيه بوده اند. محمديان مدير گمرک سرو با اعلام اين خبر افزود: طي دوماهه نخست سال جاري 59 تن کالا از مرز سرو به ارزش 8 هزار و 781 دلار، معادل 369 ميليون ريال صادر شده است.

مدير گمرک سرو با اشاره به ميزان واردات کالا از اين مرز تصريح کرد: طي دوماه نخست سالجاري 13 هزار تن کالا به ارزش بيش از 102 ميليارد ريال از گمرک سرو وارد کشور شده است که عمده کالاي وارداتي خاک روي است.

او ادامه داد: امسال در مقايسه با سال گذشته ميزان واردات از لحاظ وزني از مرز سرو 18 درصد و از لحاظ ارزشي نيز 37 درصد کاهش داشته است.

محمديان با اشاره به اينکه طي دو ماه نخست سال جاري 2798 خودروي خروجي از مرز سرو ثبت شده است، تصريح کرد: 108 هزار دستگاه خودرو از مرز سرو طي فروردين خارج شدند.

مدير گمرک سرو با اشاره به قاچاق کالا در سال جاري از مرز مذکور تصريح کرد: امسال 8 فقره قاچاق به ارزش 760ميليون ريال کشف شده که بذر چغندر، مغز فندق و زيورالات نقره از جمله عمده کالاهاي قاچاق کشف شده است.

به گزارش تين‌نيوز به نقل از ايسنا، او با بيان اينکه ارزش کالاهاي قاچاق کشف شده در دوماهه نخست سال 96 يک ميليارد و 500 ميليون ريال بوده ادامه داد: امسال ميزان قاچاق کشف شده در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 50درصد کاهش داشته است.