اخبار
 1397/04/09  تاریخ خبر
تاکید ایران و بلاروس بر گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل و نقل

  سفير جمهوري اسلامي ايران و وزير حمل و نقل بلاروس بر همکاري در حوزه حمل و نقل دو جانبه، منطقه اي و بين المللي تاکيد کردند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ايرنا، مصطفي اويسي در ديدار با آناتولي سيواک وزير حمل و نقل بلاروس با اشاره به حضور بلاروس در توافقنامه چهار جانبه ريلي باکو نقش ايران و اين کشور در تکميل و تسهيل ترانزيت بين المللي را مهم خواند. 

وي گفت: همکاري هاي دو کشور در سال گذشته تجربه خوبي است که گسترش آن نه تنها به رشد روابط اقتصادي دو کشور بلکه به رونق اقتصادي کشورهاي منطقه منجر خواهد شد. 

اويسي اضافه کرد که گسترش هرچه بيشتر مناسبات حمل و نقلي در منطقه مي تواند مستقيم و غير مستقيم موجب ايجاد تنوع در حوزه‌هاي درآمدزايي دو کشور شود. 

سفير کشورمان يادآور شد: مناسبات راهبردي در حوزه هاي اقتصادي، محتاج تدابير مشترک و همکاري در سايه دوستي دو کشور است و در اين راستا ايجاد مسيرهاي پروازي مستقيم بين ايران و بلاروس اهميت فراواني دارد.

آناتولي سيواک وزير حمل و نقل بلاروس نيز در اين ديدار ضمن استقبال از گسترش همکاري هاي اقتصادي با ايران اظهار داشت: ارتباطات جاده اي، ريلي يا هوايي از پايه هاي اصلي توسعه واقعي روابط اقتصادي بين کشورها است 

وي در ادامه گفت: برقراري پروازهاي مستقيم بين دو کشور موجب افزايش استانداردهاي امنيت اقتصادي و ثبات در روابط تجاري، فرهنگي و سياسي مي شود و اين موضوع از اولويت هاي مذاکرات حمل و نقلي ايران و بلاروس خواهد بود. 

برگزاري نشست هاي مشترک کميته حمل و نقل جاده اي، همکاري در پروژه هاي ريلي و ترکيبي از ديگر محورهاي ديدار مصطفي اويسي و آناتولي سيواک بود.