اخبار
 1397/04/13  تاریخ خبر
ترانزیت کالاهای غیرنفتی از مرز پرویزخان مجاز شد
مرادعلي تاتار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اقلام غيرنفتي که هم اکنون ترانزيت آن از مرز پرويزخان انجام مي شود، شامل برنج ، خودروي سواري ، وسايل نقليه موتوري ، لاستيک و دانه آفتابگردان است.
وي اظهار داشت: تا پيش از اين دستورالعمل ، تنها شاهد ترانزيت مواد سوختي از مرز پرويزخان بوديم.
تاتار گفت: هم اکنون روزانه بيش از يک هزار دستگاه کاميون از مرز بين المللي پرويزخان و 500 دستگاه کاميون نيز از مرز خسروي ، کالاهاي صادراتي به عراق را حمل و جا به جا مي کنند.
فرماندار قصرشيرين ادامه داد: همچنين روزانه به طور ميانگين 500 دستگاه تانکر سوخت رسان عراقي و ايراني از مبدا اقليم کردستان عراق از طريق مرز پرويزخان به مقصد بنادر جنوبي کشورمان، وارد خاک جمهوري اسلامي ايران مي شوند.
تاتار اضافه کرد که بيشترين حجم مبادلات اقتصادي کشورمان به عراق معادل 51 درصد کالاهاي صادراتي (يک هزار و500 کاميون صادراتي و ترانزيتي) از مرز پرويزخان به عراق صادر مي شود ضمن اينکه اين مرز به عنوان فعالترين بازارچه مرزي کشور شناخته شده است.
شهرستان مرزي قصرشيرين در غرب کرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت، با عراق 186 کيلومتر مرز دارد که در امتداد اين مرز، 2 معبر رسمي پرويزخان و خسروي قرار دارد که مبادلات اقتصادي، تجاري و صادرات کالا به اقليم کردستان و حکومت مرکزي عراق از اين مرزها انجام مي شود.
سالانه بيش از 2 ميليارد دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر مي شود.