اخبار
 1397/04/19  تاریخ خبر
توقف دوهفته‌ای 150 کامیون پشت مرز «باشماق»

يک راننده کاميون از توقف بيش از دو هفته‌اي حدود  150 کاميون در مرز باشماق به دليل کمبود امکانات گمرک اين منطقه خبر داد.

به گزارش تين‌نيوز، اين راننده که نخواست نامش ذکر شود، در تماس با اين شبکه خبري با بيان مشکلات مربوط به عدم اجازه ورود تعداد زيادي راننده در مرز باشماق به دليل نبود امکانات کافي گمرکي، در شرح مشکل خود گفت: بيش از 10 روز پيش از بندرعباس به سليمانيه عراق بار بردم و پس از تخليه بار در سليمانيه، مطلع شدم در شهر «پنجوين» عراق بار براي بارگيري به ايران موجود است.

وي افزود: بار مورد نظر را بارگيري کرده و به مقصد ايران عزيمت کردم اما در مرز باشماق با تجمع کاميون‌هاي ايراني مواجه شدم که از حدود 10 روز قبل از آن، در اين مرز متوقف شده بودند.

اين راننده کاميون با بيان‌ اين‌که بار قريب به اتفاق اين کاميون‌ها از جمله خودم کولر گازي و ديگر لوازم خانگي است، ادامه داد: با وجود انجام تشريفات گمرکي از سوي عراقي‌ها، تشريفات اداري گمرک ايران به دليل کمبود امکانات، بسيار وقت‌گير بوده و کار به کندي صورت مي‌گيرد و همين موضوع موجب تجمع و توقف دوهفته‌اي کاميون‌ها شده است.

او افزود: در تماسي که با صاحب کالاي بارگيري شده در ايران داشتم، او نيز هر روز از رفع مشکلات خبر مي‌داد اما با وجود گذشت بيش از 10 روز از توقف در پشت مرز ايران، اين مشکلات هنوز برطرف نشده است.

اين راننده کاميون، امکانات بهداشتي، رفاهي و تغذيه‌اي مورد استفاده رانندگان در اين منطقه مرزي را بسيار ناچيز و در عين حال گران توصيف کرد و گفت: رانندگان با مشکلات و سختي فراوان در اين مکان اسکان يافته‌اند.

اين خبر در حالي در اختيار شبکه خبري تين‌نيوز قرار گرفت که روز گذشته شبکه‌هاي اجتماعي نيز به انعکاس آن پرداخته و با انتشار تصاويري از تجمع کاميون‌ها در مرز باشماق خواستار پيگيري اين موضوع از سوي مسئولان گمرک شدند.

آنچنان که در شبکه‌هاي اجتماعي آمده است، علت بروز اين مشکل، امکانات محدود گمرک مرز باشماق است چراکه پس از ممانعت از فعاليت کولبران و ساماندهي آنها، مقرر شده تشريفات گمرکي کليه اجناس به مقصد بانه، از طريق مرز باشماق و بازارچه خان شيخان انجام شود اما اين بازارچه امکانات پاسخگويي به اين حجم کاميون  و ترخيص آنها را ندارد.