اخبار
 1397/01/19  تاریخ خبر
بررسی موضوع سرقت از خودروهای باری در جلسه با مسئولان امنیتی
بيشتر رانندگان و افرادي که بار ارزشمند حمل مي‌کنند مي‌توانند با حرکت‌هاي دسته‌جمعي و هم سرويس شدن با يکديگر ريسک حمله راهزنان جاده‌اي را بکاهند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از بررسي موضوع سرقت از خودروهاي باري در حال حرکت در جلسه با مسئولان امنيتي کشور خبر داد و در عين‌ حال توصيه‌هايي به رانندگان براي کاهش احتمال وقوع حمله سارقان جاده‌اي داشت.

به گزارش خبرنگار تين‌نيوز بعد از آنکه پسر يک راننده کاميون از مفقود شدن پدرش در جاده و همچنين سرقت بار کاميون وي خبر داد و از مسئولان و مردم خواست به خانواده اين راننده براي پيدا کردن او کمک کنند، تين‌نيوز گفت‌وگويي با داريوش اماني معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در اين خصوص داشت.

وي با توضيح اينکه متولي اين موضوع سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي نيست درعين‌حال خبر از بررسي اين موضوع از سوي دفتر حمل‌ونقل کالاي سازمان داد و گفت: قرار است اين موضوع در جلسات امنيتي مطرح شود تا با استفاده از راهکارهاي مناسبي چون استفاده از دوربين‌هاي در طول مسير، از وقوع احتمالي اين حوادث جلوگيري شود.

اماني با تشريح اين موضوع که مسئول امنيت جاده‌ها و راه‌هاي کشور نيروي انتظامي است و تنها کار سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اين است که توصيه‌هايي براي کنترل وضع موجود به رانندگان داشته باشد، گفت:  بيشتر رانندگان و افرادي که بار ارزشمند حمل مي‌کنند مي‌توانند با حرکت‌هاي دسته‌جمعي و هم سرويس شدن با يکديگر ريسک حمله راهزنان جاده‌اي را بکاهند.

وي با توضيح اينکه اين اتفاقات به عدد انگشتان دست است و تقريباً مشخص است در کدام مسيرها رخ مي‌دهد و به نظرمي آيد کنترل آن سخت نباشد گفت: براي مثال در مسير اصفهان دو بار اين اتفاق افتاد و بار مس دو کاميون گم شد، بعدازاين اتفاق اين محور به‌صورت وِيژه توسط پليس پوشش داده شد که خوشبختانه منجر به بهبود شرايط شد.

اماني متذکر شد که سازمان راهداري اين گزارش‌ها را به دستگاه مرجع ارسال مي‌کند اما اجازه ورود به اين موضوع را ندارد و متولي نيروي انتظامي هر استان است.

او هم‌چنين تأکيد کرد که پليس راهور هم پليس ترافيک است نه پليس امنيت و براي اين موضوع نمي‌تواند سياست‌گذار باشد.