اخبار
 1397/04/24  تاریخ خبر
بازدید حسن‌نیا از طرح جامع پایانه مرزی رازی

معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در جريان سفر يک‌روزه به آذربايجان غربي از محورهاي ارتباطي شهرستان‌هاي خوي، سلماس و عمليات اجرايي طرح جامع پايانه مرزي رازي بازديد بر بهينه‌سازي امور و کيفي سازي خدمات تاکيد کرد.

به گزارش تين‌نيوز و به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در جريان سفر يک‌روزه به استان آذربايجان غربي با اشاره به لزوم اجراي دستورالعمل نوسازي سه هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي در يک دوره پنج ساله گفت: اميد است فعالان حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان غربي هم به‌عنوان يکي از استان‌هاي مهم حمل‌ونقلي کشور باهدف کاهش ميانگين عمر اين نوع ناوگان، افزايش ايمني ترددهاي جاده‌اي و کاهش هزينه‌هاي نگهداري در اين طرح مشارکت فعال داشته باشند.

وي در خصوص برنامه‌هاي ايمن‌سازي محورهاي ارتباطي شهرستان سلماس و خوي به‌عنوان بخشي از کريدور شمال به جنوب بيان کرد: اجراي طرح‌هاي تقاطع‌هاي غيره مسطح جهت ارتباط روستاهاي مختلف و اتصال به شبکه راه‌هاي اصلي از سال آينده در دستور کار قرار مي‌گيرد که اميدواريم نمايندگان مجلس نيز در زمينه تخصيص اعتبارات در اين بخش همراهي بيشتري داشته باشند.

اين مقام مسئول همچنين با تاکيد بر اهميت روان‌سازي و سرعت بخشي ترددها از پايانه‌هاي مرزي ، گفت: راهبرد اصلي اين است که «پايانه‌هاي مرزي محل گذر است نه توقف» و اجراي طرح‌هاي مختلف عمراني در اين مبادي ورودي و خروجي ازجمله پايانه مرزي رازي در همين راستا و به‌طورجدي در حال اجرا است.

وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي عمراني به ميزان 50 ميليارد تومان در پايانه‌هاي مرزي آذربايجان غربي افزود: اين حجم از سرمايه‌گذاري نشان از توجه ويژه به توسعه بخش مهم حمل‌و‌نقل جاده‌اي و بين‌المللي به‌عنوان يکي از مهم‌ترين زمينه‌هاي توسعه اقتصادي است.

براساس اين گزارش فاز نخست پايانه رازي با مبلغ قرارداد 81 ميليارد ريال و مدت‌زمان 16 ماه در حال انجام بوده و در حال حاضر ازنظر فيزيکي 62‌درصد و ريالي 64‌درصد پيشرفت دارد. براساس پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده و روند پيشرفت فاز نخست پايانه مرزي رازي زودتر از موعد و در شهريورماه سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

 مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان، نمايندگان مردم شهرستان‌هاي سلماس و خوي، فرمانداران اين شهرستان و ساير مسئولان محلي و استاني معاون وزير راه‌و‌شهرسازي را در اين سفر همراهي کردند.