اخبار
 1397/04/26  تاریخ خبر
توزيع لاستيك مورد نياز رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌اي كالا آغاز شد

طرح توزيع انبوه لاستيك مورد نياز رانندگان شاغل در بخش حمل‌ونقل جاده‌اي بر اساس نرخ مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي براساس توافق صورت گرفته بين اين سازمان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌هاي صنفي توليدكنندگان و واردكنندگان لاستيك توزيع لاستيك مورد نياز رانندگان به صورت انبوه در شهرهاي مختلف كشور آغاز شد و به تدريج طي روزهاي آتي در شهرهاي مختلف كشور، فرايند توزيع اجرايي مي‌شود.

اين گزارش حاكي است ميزان سهميه اختصاص يافته براي توزيع لاستيك براساس اولويت‌بندي شهرهاي كشور و بر مبناي ميزان فعاليت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌اي و حجم كالاي جابجا شده در شهرهاي مذكور صورت گرفته است.

براين اساس، توزيع لاستيك در سه اولويت انجام مي‌شود كه در اولويت نخست ، لاستيك مورد نياز در شهرهاي بندرعباس، بندر امام (ره)، اصفهان، شيراز، قزوين، تهران، كرمان، تبريز ، يزد و اراك انجام شده و اولويت‌هاي بعدي طي روزهاي آتي از طريق مجاري رسمي اطلاع‌رساني خواهد شد. 

اين گزارش با اشاره به اين كه اين لاستيك‌ها هم شامل لاستيك‌هاي وارداتي و هم لاستيك‌هاي مربوط به توليدكنندگان داخلي مي‌باشد، مي‌افزايد: طبق توافق صورت گرفته انجمن واردكنندگان لاستيك در پايانه بندرعباس، بندر امام (ره) و شيراز مستقر شده‌اند و در حال حاضر محموله لاستيك‌هاي درخواستي به مقصد اين شهرها اعزام شده كه در روزهاي آينده توزيع مي‌شود، در شهرهاي بزرگ نيز توزيع لاستيك در محل پايانه‌هاي بار و در ساير شهرها از طريق نمايندگي‌هاي فروش لاستيك انجام خواهد شد.