اخبار
 1397/04/26  تاریخ خبر
افزایش ۷ درصدی حمل ریلی در هرمزگان

مديرکل راه‌آهن هرمزگان از تخليه و بارگيري بيش از 5 ميليون و 150 هزار تن کالا در راه‌آهن هرمزگان از ابتداي سال تاکنون و افزايش 7 درصدي آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

‌به گزارش ايسنا، ‌محمد پورفخري در جمع خبرنگاران با بيان اينکه از ابتداي سال تاکنون بيش از 5 ميليون و 150 هزار تن کالا در راه‌آهن هرمزگان تخليه و بارگيري شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزايش دارد، اظهار کرد: از اين شمار دو ميليون و 300 هزار تن در بندر شهيد رجايي بندرعباس تخليه و بارگيري شد.

وي با اشاره به اينکه در اين مدت بيش از 84 هزار واگن، کالا حمل کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزايش دارد، افزود: اين ميزان کالا در پالايشگاه، منطقه ويژه اقتصادي خليج‌فارس (بارکو)، بندر شهيد رجايي و خطوط تخليه دستي مانوري تخليه شده است.

مديرکل راه‌آهن هرمزگان با بيان اينکه در اين مدت همچنين 400 هزار تن کالا به کشور‌هاي آسياي ميانه ترانزيت شد که 96 درصد افزايش دارد، تصريح کرد: در بخش کانتينري هم 28 هزار teu تخليه و بارگيري شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد افزايش دارد.

پورفخري اضافه کرد: روغن‌هاي خوراکي، چاي، صابون، و ماشين آلان صنعتي ازجمله کالا‌هايي هستند که به کشور‌هاي آسياي ميانه ترانزيت شد.

وي با اشاره به اينکه ايمني، صرفه‌جويي در مصرف سوخت، کاهش هزينه حمل‌ونقل از مهم‌ترين مزاياي حمل‌ونقل ريلي است، عنوان کرد: ايجاد خطوط فرعي و احداث روسازي و زيرسازي خطوط ريلي، خريد واگن و واگن برگردان ازجمله تسهيلات به سرمايه‌گذاران در اين بخش است.

مديرکل راه‌آهن هرمزگان خاطرنشان کرد: 24 درصد از کالا‌هاي صادراتي و ترانزيتي در بندر شهيد رجايي بندرعباس با ناوگان ريلي جابجا مي‌شود.