اخبار
 1397/04/30  تاریخ خبر
لغو پروانه و جریمه 70 میلیون تومانی یک شرکت متخلف در پایانه بار بندرعباس

معاون حقوقي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از لغو پروانه چند شرکت حمل‌ونقلي و جريمه 70 ميليون توماني در پايانه بار بندرعباس خبر داد.

عباسعلي بني‌اسدي معاون حقوقي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي  در خصوص شکايت برخي کاميون‌داران از وجود دلالان در پايانه بار بندرعباس، گفت: در پايانه بار بندرعباس کميسيون ويژه اقتصادي يک‌بار و کميسيون ويژه استاني مرتب حضور دارند. بااين‌حال بحث دلالي‌ها خيلي به کميسيون ماده 12 مربوط نمي‌شود.

وي با توضيح اينکه معمولاً نمي‌شود از وجود فردي به اسم دلال شکايت کرد، گفت: اين اشکال فرايندي است که بايد حل‌وفصل شود چون دلال فردي است که در چرخه حمل‌ونقل به‌صورت محسوس وجود ندارد و يا تعريفي از وجود دلال در قوانين حمل‌ونقل نشده است و ما تنها در خصوص فعاليت شرکت حمل‌ونقلي آن‌هم وقتي شکايتي وجود داشته باشد ورود پيدا مي‌کنيم..

بني‌اسدي در خصوص اقدامات انجام‌شده طي اين دو ماه با هدف کنترل وضعيت شرکت‌هاي حمل‌ونقلي نيز گفت: در اين مدت لغو پروانه چند شرکت را داشتيم و تا سقف 70 ميليون تومان جريمه نقدي داشتيم.

معاون حقوقي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و عضو کارگروه ويژه رسيدگي به مطالبات کاميون‌داران گفت: در بنادر کشور نوع تضييع حقوق راننده بيش‌تر در بخش اعلام بار و تخلفات شرکت‌هاي حمل‌ونقلي است که بار را آزاد مي‌فرستند و در سيستم اعلام بار نمي‌برند در اين صورت مدت خواب يک راننده 20 روز مي‌شود و راننده ديگر 5 روز و عدالت در توزيع بار بر هم مي‌خورد.

و ي گفت: نوع تخلفاتي که فراواني آن در پايانه بار بندرعباس است معمولاً با پايانه‌هاي تهران و باقي استان‌ها تفاوت دارد. مثلاً درحالي‌که عدم اعلام بار در سيستم اعلام بار در بندرعباس بيشتر عامل تخلفات است اما در پايانه بار تهران اخذ کميسيون اضافي بيش‌ترين درصد از حجم تخلفات را شامل مي‌شود.

منبع: تين نيوز