اخبار
 1397/04/30  تاریخ خبر
تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت حمل‌و‌نقل

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از ثبت 12 هزار و 400 شکايت توسط رانندگان در سامانه‌هاي ارتباطي سازمان اين سازمان خبر داد و گفت: عملکرد بيش از 370 شرکت حمل‌ونقل بررسي و در نهايت منجر به تعطيلي موقت و دائم 65 شرکت شده است.

 عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان هفته گذشته با حضور سرزده در استان‌هاي اصفهان و چهارمحال‌وبختياري، مسائل و مشکلات رانندگان بخش حمل‌ونقل کالاي اين استان‌ها را از نزديک بررسي کرد و در بازديد از پايانه بار اميرکبير اصفهان گفت: براي حل مشکلات سيستم حمل‌ونقل بار، روابط صاحب کالا، شرکت‌هاي حمل‌ونقل و راننده سيستماتيک و ديگر مولفه‌هاي موجود در اين حلقه حذف مي‌شوند.

وي افزود: با ساماندهي سامانه بار کشور، منابع توليد بار، انبارهاي بار، کارخانجات و بنادر شناسايي مي‌شوند و انجمن‌هاي صنفي سراسر کشور مي‌توانند نسبت به ثبت‌نام، پيگيري و تقاضاي حمل‌بار اقدام کنند. ‌

حسن‌نيا گفت:‌ تا زمان راه‌اندازي ارتباط منظم و سيستماتيک بين صاحب کالا و شرکت‌هاي حمل‌ونقل، کرايه و حق کميسيون‌ها پيامکي به رانندگان اعلام مي‌شود و در بارنامه نيز ذکر خواهد شد.

وي بابيان اين که اصفهان با دارا بودن حدود 50 هزار راننده و 35 هزار ماشين يکي از قطب‌هاي حمل‌ونقل کشور است، افزود: حدود 70 درصد بار توليدي در اصفهان، توسط ناوگان حمل‌ونقل خود استان جابه‌جا مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين که ناوگان حمل‌ونقل اصفهان همواره در زمان‌هاي بحران و شرايط سخت به کمک نظام حمل‌ونقل کشور آمده است، از آغاز پوشش بيمه‌تکميلي 900 نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتداي مردادماه خبر داد و گفت:‌ منابع مالي اين اقدام توسط شرکت‌هاي حمل‌ونقل بار کشور تامين شده است.

حسن‌نيا اقدامات سازمان تامين‌اجتماعي و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگي را مثبت ارزيابي کرد و افزود: کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي نيز قرار گرفتن شغل رانندگي در زمره مشاغل سخت وزيان آور را در دستور کار خود قرار داده است.

 حسن‌نيا گفت: کارت هوشمند رانندگان و پيمايش ماشين‌ها در اختيار ادارات کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان‌ها قرارگرفته است تا رانندگان از اين طريق بتوانند لاستيک موردنياز خود را از طريق نمايندگان فروش و باقيمت مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت خريداري کنند.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي کشور با اشاره به نظارت جدي اين نهاد بر شرکت‌هاي حمل‌ونقل اظهار کرد:‌ جهت شفاف‌سازي صدور بارنامه‌ها، نظارت مستمري بر فعاليت شرکت‌هاي حمل‌ونقل کالا داشته‌ايم و در اين راستا عملکرد بيش از 370 شرکت حمل‌ونقل بررسي و در نهايت منجر به تعطيلي موقت و دائم 65 شرکت شده است. وي افزود:‌ همچنين کميسيون ماده 12 ستاد مرکز با حضور در استان‌ها و شرکت در جلسات کميسيون‌هاي استاني نسبت به بررسي شکايت رانندگان و رفع مشکلات آن‌ها اقدام مي‌کنند.

 وي با اشاره به ثبت 12 هزار و 400 شکايت توسط رانندگان در سامانه‌هاي ارتباطي سازمان خاطرنشان کرد: سامانه 141، تلفن گوياي 141، سامانه پيامکي 3000141 پاسخگوي شکايات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شکايات واصل‌شده رسيدگي مي‌کند. حسن‌نيا که بدون اطلاع قبلي و سرزده جهت بررسي اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالبات رانندگان استان چهارمحال‌وبختياري به شهرکرد سفرکرده بود، طي نشستي با استاندار و معاونان ايشان و همچنين مديرکل راهداري و حمل‌ونقل استان چهارمحال‌وبختياري اقدامات و مشکلات دو حوزه حمل‌ونقل و راهداري استان را رسيدگي و راهکارهاي آن را نيز موردبررسي قرارداد.

وي در اين نشست گفت: بايد کارهاي مطالعاتي و ساختاري کلاني در حوزه راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي انجام شود و به عنوان يک بنگاه اقتصادي به فعاليت‌ها نگريسته شده و با تحليل مسائل و مشکلات موجود در اين دو حوزه، چشم‌انداز روشني در آينده براي اين دو مهم ترسيم شود.

 معاون وزير راه و شهرسازي اظهار کرد: پيشنهادها و راهکارهاي موثري درخصوص رسيدگي به مطالبات و خواسته‌هاي شرکت‌ها و رانندگان از مجموعه اداره‌کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اين استان ارايه شده است که لازم است با همکاري جدي مقام ارشد دولت در استان، معاونان ايشان و مديران ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط در استان به نتيجه مورد انتظار برسد.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي ضمن بازديد از محورهاي مواصلاتي مرکز استان از اقدامات و فعاليت‌هاي صورت گرفته در دو حوزه راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در استان چهارمحال‌وبختياري ابراز رضايت کرد و فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين دو حوزه را نقطه عطف و نشان عزم راسخ متوليان امر در اين استان برشمرد و بر تداوم و نيز افزايش اين گونه فعاليت‌هاي جهاد گونه تاکيد کرد.

 عبدالهاشم حسن‌نيا همچنين اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات و محقق شدن خواست رانندگان در استان چهارمحال‌وبختياري را بسيار مطلوب بيان کرد و خواستار رسيدگي موثرتر به مطالبات رانندگان و پاسخگويي سريع به مشکلات و رفع مسائل آن‌ها، خارج از نوبت شد.

معاون وزير راه و شهرسازي در پايان از نماينده اين سازمان در استان درخواست کرد با حساسيت بيشتري به مشکلات و چالش‌ها رسيدگي کنند و با برگزاري نشست‌هاي مستمر با نمايندگان حوزه‌هاي مختلف پيش‌بيني‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را جهت بهره‌وري بيشتر از گذشته را در اين دو حوزه کاربردي به انجام برسانند.


منبع: روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي