اخبار
 1397/06/11  تاریخ خبر
کشف 6 مورد قاچاق انسان توسط ماموران گمرک

گمرک ايران ازکشف 6 مورد قاچاق انسان در روزهاي اخير خبر داد و اعلام کرد : آمار کشفيات قاچاقانسان از ابتداي سال جاري تا کنون به 145 نفر رسيد .  

 ماموران گمرک بازرگان در دو عمليات جداگانه موفق به کشف 6 موردقاچاق انسان شدند. با هوشياري و رصد ماموران گمرک بازرگان در دو عمليات 6 موردقاچاق انسان در محموله هاي خروجي کشف شد و آمار کشفيات قاچاق انسان از ابتداي سالجاري تا کنون به 145 نفر رسيد .  

  بر اساس اينگزارش ماموران اين گمرک در يکي از اين عمليات ها ،در ساعات بامدادي با مشکوک شدنبه يک دستگاه تريلر حامل بار رول کاغذ به مقصد ترکيه ، پس رصد اطلاعات و مدارکمحموله با استفاده از دستگاه ايکس ري به بازرسي آن اقدام کردند. ماموران گمرک پساز بازرسي اين محموله موفق به کشف 5 انسان شدند که در ميان بار کانتينر مخفي شدهبودند. اين افراد تبعه يکي از کشورهاي همسايه بودند .  

ماموران گمرکهمچنين درعمليات جداگانه ديگري موفق شدند در مسير درب صادرات، يک نفرايراني با هويتنامعلوم را که در زير يک دستگاه تريلي خروجي مخفي شده بود، شناسايي و کشف   کنند. اين افراد به دستگااهاي قضايي تحويل دادهشد .  

بنابراين گزارش؛   با تجهيز گمرکات به دستگاههاي ايکس ري وديگر تجهيزات کنترلي و افزايش دانش و تخصص ماموران گمرک ، کشفيات قاچاق انسان افزايشيافته و از ابتداي سال جاري تا کنون از 140 نفر فراتر رفته است . هويت انسان هايکشف شده در اين عمليات ها عموما تبعه هاي کشورهاي همسايه هستند. کشفيات قاچاق ازسوي گمرک ايران ، اين سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته مقاماول را در کشفيات قاچاق در جهان از آن خود کند.

منبع: گمرک نيوز