اخبار
 1397/06/12  تاریخ خبر
بارگیری و تخلیه ۱۰۰هزار تُن کالا طی۶ماهه نخست سال جاری در آستارا
حسين چراغي بعد از ظهر يکشنبه در جريان بازديد مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي جمهوري آذربايجان از منطقه ويژه اقتصادي آستارا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بندر آستارا با رشد 57 درصدي در زمينه تخليه و بارگيري در صدر بنادر شمال کشور قرار دارد.

وي با بيان اينکه آستارا در بخش صادرات بسيار موفق عمل کرده است، افزود: در شش ماهه نخست سال جاري حدود 100 هزار تُن کالا در بندر آستارا تخليه و بارگيري شده است که 80 تُن آن را صادرات تشکيل مي دهد.

مديرکل بنادر و دريانوردي گيلان با بيان اينکه بندر آستارا از ظرفيت بسيار خوبي در حمل و نقل دريايي و صادرات کالا به جمهوري آذربايجان و همچنين  کشورهاي سي آي اس برخوردار است، گفت: بنادر استان گيلان در زمينه حمل و نقل دريايي و تبادلات تجاري، ترانزيت، صادرات و واردات کالا با کشورهاي همسايه داراي پتانسيل هاي خوبي بوده و افزايش و تقويت آن در دستور کار قرار دارد.

چراغي با اشاره به پتانسيل هاي خوب گيلان در حوزه گردشگري و سفرهاي دريايي با کشور جمهوري آذربايجان، خاطرنشان کرد: سالانه شاهد سفر بيش از 40 هزار نفر از اتباع جمهوري آذربايجان به ايران هستيم که اين حجم از سفر در قالب سفرهاي گردشگري و دريايي است.

مدير کل بنادر و دريانوردي استان گيلان با اشاره به حمل و نقل ترکيبي و اهميت آن براي توسعه اقتصادي منطقه، افزود: حمل بار توسط ريل به جاده و دريا داراي اهميت اقتصادي بسياري است و در استان گيلان نيز تلاش هاي لازم براي توسعه حمل و نقل از ريل به دريا و بالعکس و همچنين ريل به جاده در مسير کريدور شمال به جنوب، کشورهاي سي آي اس و کشورهاي همسايه از جمله عراق و ترکيه براي انتقال کالا در حال است.

وي رايزني در راستاي توسعه سفرهاي دريايي بين باکو به آستارا و باکو به انزلي را يکي از محورهاي گفتگو مقامات دو کشور در اين سفر عنوان کرد و گفت: فعال شدن اين دو مسير در حوزه حمل و نقل مسافر براي دو کشور حائز اهميت است و اميدواريم با همراهي بخش هاي خصوصي دو کشور اين دو خط مسافري براي اولين بار در شمال کشور راه اندازي شود.

منبع: خبرگزاري مهر