اخبار
 1397/07/05  تاریخ خبر
حرکات مشکوک برای زمین‌گیر کردن کامیون‌ها‌

  جمعي از راننده‌هاي کاميون از بروز مشکلاتي نظير پرتاب آتش‌زنه و سنگ به سمت کاميون‌هاي داراي بار گله کردند و گفتند که اين مشکلات موجب شده است فعلاً کاميون‌هاي خود را از بيم اتلاف سرمايه، زمين‌گير کنيم و بارها روي زمين مانده است.

 يکي دو روز است که حرکات مشکوک از سوي عده‌اي که راننده هم نيستند، براي تبديل اين اعتراض صنفي به اغتشاش سازمان يافته، شکل گرفته است.

به گفته راننده‌هاي کاميون، در برخي جاده‌ها خصوصاً در استان‌هاي فارس و اصفهان، بعضي افراد که راننده هم نيستند مانع از بارگيري کاميون‌ها مي‌شوند و حتي به کاميون‌هاي داراي بار سنگ پرتاب مي‌کنند.

صمد کريمي يکي از راننده‌ها در اين‌باره به فارس مي‌گويد: ‌اغلب همکارانمان مي‌گويند که در کمربندي يکي از شهر‌ها راننده کاميون‌هاي داراي بار را از کاميون پياده کرده و ساعت‌ها به کاميون مي‌بندند و بنابراين اغلب همکاران ما مايل نيستند وارد جاده‌ها شوند.

يکي ديگر از راننده‌ها گفت: از ديروز براي بارگيري به ميدان ميوه و تره‌بار از استان‌هاي بزرگ مي‌رويم اما در نزديکي ميدان ميوه و تره‌بار، عده‌اي ناشناس به سمت کاميون‌ها سنگ پرتاب مي‌کنند و مانع تردد راننده مي‌شوند.

شاهسون يکي ديگر از راننده‌ها مي‌گويد: در اطراف کارخانه‌هاي سنگ‌بري هم عده‌اي ناشناس ايستاده‌اند و زماني که متوجه مي‌شوند راننده براي بارگيري آمده است، با چوب و چماق سراغ راننده و کاميون مي‌آيند تا کاميون‌دار فرار کند و و درواقع اجازه بارگيري نداريم‌.

يکي ديگر از راننده‌هاي کاميون گفت که به خاطر حفظ کاميون‌مان، چند روزي است در خانه مانده‌ايم و کاميون‌ها را به جاده نمي‌بريم زيرا بين راننده‌ها شايعه شده است که در برخي جاده‌ها، عده‌اي خراب‌کار وقتي کاميوني داراي بار مشاهده مي‌کنند، با پرتاب آتش‌زنه‌هايي حاوي اسيد و بنزين و آتش به سمت بار کاميون، تلاش مي‌کنند کاميون را آتش بزنند و ما از واهمه همين موضوع، به جاده‌ها نمي‌رويم.

به گفته اين راننده، مسئوليت حمل بار بر عهده راننده است و اگر بار آتش بگيرد و بسوزد بايد در کنار زيان سوختن کاميون خود، تاوان صاحب بار را هم پرداخت کنيم بنابراين فعلا ترجيح مي‌دهيم در خانه بمانيم و علي‌رغم ميل باطني‌مان کار نکنيم.

يکي ديگر از راننده‌هاي‌ کاميون در اين‌باره پيشنهاد داد که ضرورت دارد نيروي انتظامي به همراه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي، حداقل اين روزها در جاده‌ها گشت‌زني داشته باشند و حرکات مشکوک اين عده‌ را شناسايي و رفع کنند.

منبع: خبرگزاري فارس