اخبار
 1397/07/05  تاریخ خبر
افزایش سرعت ترخیص و کاهش میزان رسوب کالا در بنادر

  مديرکل امور بندري سازمان بنادر و دريانوردي از افزايش سرعت ترخيص کالا و کاهش ميزان رسوب کالا در بنادر طي 15 روز اخير خبر داد و گفت: بر اساس آمار دريافتي شاهد افزايش سرعت ترخيص کالا و کاهش ميزان رسوب کالا از/در بنادر کشور هستيم.
روانبخش بهزاديان مديرکل امور بندري سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به آمار مربوطه طي 15 روز اخير در خصوص رسوب کالا و کانتينر در بنادر کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار دريافتي شاهد افزايش سرعت ترخيص کالا و کاهش ميزان رسوب کالا از/در بنادر کشور هستيم.

وي ادامه داد: بندر شهيدرجايي که تخليه و بارگيري 80 درصدي کانتينرها در آن صورت مي‌گيرد با کاهش 4 درصدي کانتينري رسوب کالا روبرو هستيم و ميزان رسوب کالاهاي اساسي در اين بندر به ميزان 20 درصد کاهش يافته است.

مديرکل امور بندري سازمان بنادر و دريانوردي همچنين با بيان اينکه 90 درصد تخليه و بارگيري کالاهاي اساسي در بندر امام خميني(ره) انجام مي شود، گفت: اين بندر طي مدت مذکور با کاهش 10 درصدي رسوب کالاهاي اساسي و کاهش 9 درصدي رسوب کالاهاي کانتينري مواجه شده است.

بهزاديان همچنين با بيان اينکه ميزان رسوب کالاهاي کانتينري در بندر نوشهر طي 15 روز اخير با کاهشي 10 درصدي روبرو شده است، گفت: در عين حال ميزان رسوب کالاهاي اساسي در بندر نوشهر افتي 15 درصدي داشته است. همچنين بندر انزلي با رشد 3 درصدي ميزان رسوب کالاهاي کانتينري، کاهش يک درصدي  ميزان رسوب کالاهاي غيرکانتينري و رشد 2 درصدي ميزان رسوب کالاهاي اساسي در مدت مذکور روبرو شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دريانوردي، وي با اشاره به اينکه اقدامات صورت گرفته در بازه زماني 15 روزه اخير موجب تسريع در خروج کالا از بنادر با توجه به تمهيدات و مصوبات صورت گرفته و اخذ تضامين شده است، اعلام کرد: علاوه بر اين شاهد کاهش مدت زمان نگهداري کالا در بنادر کشور از 3 به 2 ماه و اعمال مشوق هاي مربوطه از سوي سازمان بنادر و دريانوردي در جهت تخفيف 10 درصدي به کالاهايي که زير 45 روز از بنادر خارج مي‌شوند و نيز ارائه خدمات در بنادر و فعاليت هاي مربوطه به خروج کالا از بنادر کشور به صورت 24 ساعته هستيم.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي