اخبار
 1397/07/11  تاریخ خبر
دستگیری 12 نفر به جرم قاچاق انسان توسط ماموران گمرک
گمرک ايران از دستگيري 12 نفر به جرم قاچاق انسان در روزهاي اخير خبر داد و اعلام کرد که در ميان اين افراد 3 دختر جوان هم شناسايي شده که قصد داشتند در داخل بار پتروشيمي به صورت قاچاقي از مرز خارج شوند .

 ماموران گمرک با هوشياري و رصد محموله هاي تجاري در 4 عمليات جداگانه، موفق  به کشف 12 مورد قاچاق انسان شدند و با کشفيات اخير آمار کشفيات قاچاق انسان از ابتداي سال جاري تا کنون به 179 نفر رسيد.

 ماموران گمرک بازرگان با هوشياري و رصد يک محموله خروجي به وسيله دستگاه ايکس ري موفق شدند 6 انسان را که در ميان بار اين کاميون مخفي شده بودند، شناسايي و کشف کنند. اين افراد تبعه يکي از کشورهاي همسايه بوده و تريلي حامل بار پتروشيمي به مقصد ترکيه بود. اين ماموران در عمليات ديگري موفق شدند 3 مورد قاچاق انسان را کشف و شناسايي کنند. اين 3 نفر تبعه يکي از کشورهاي منطقه بودند و با مخفي شدن در بار شمش به مقصد ترکيه سعي داشتند از کشور خارج شوند. بر اساس اين گزارش ماموران گمرک بازرگان با رصد محموله ديگري و اسکن آن به وسيله دستگاه ايکس ري موفق به کشف و شناسايي دو دختر جوان شدند که با مخفي شدن در بار پتروشيمي قصد داشتند از کشور خارج شوند، اين دو جوان تبعه ايران بودند.

ماموران گمرک بازرگان در عمليات ديگري يک خانم جوان تبعه گينه و دو دختر جوان اهل تهران  را در يک محموله خروجي به مقصد ترکيه کشف و شناسايي کردند که در ميان کشفيات قاچاق انسان در ايران کم سابقه بوده است. اين دختران جوان به قصد خروج از کشور در داخل کيسه هاي محصولات پتروشيمي مخفي شده بود.

بنابراين گزارش ؛ با تجهيز گمرکات به دستگاههاي ايکس ري و ديگر تجهيزات کنترلي و افزايش دانش و تخصص ماموران گمرک کشفيات قاچاق انسان افزايش يافته و از ابتداي سال جاري تا کنون به  رقم 179 نفر رسيده است. افراد کشف شده عموما  زنان و مردان تبعه کشورهاي همسايه و در ميان آنها گاهي کودکان هم مشاهده شده است. ماموران گمرک ايران در سال گذشته موفق شدند 550 کشف قاچاق انسان را به نام خود ثبت کنند. آمار ها نشان مي دهد که کشفيات قاچاق انسان در سال جاري رشد قابل توجهي داشته است. کشفيات قاچاق از سوي گمرک ايران ، اين سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته در دو سال پي در پي مقام اول را در کشفيات قاچاق در جهان از آن خود کند.

منبع: گمرک نيوز