اخبار
 1397/07/14  تاریخ خبر
کشف 75 کیلو گرم تریاک از داخل محور کامیون توسط ماموران گمرک
ماموران گمرک موفق به کشف 75 کيلوگرم ترياک از داخل محور يک کاميون شدند.

ماموران گمرک بازرگان با در نظر گرفتن شاخص هاي ريسک و پس از مشکوک شدن به يک کاميون خروجي، با بهره گيري از دستگاه ايکس ري و به کمک تيم مربيان و سگهاي مواد ياب به بازرسي کاميون اقدام کرده و موفق به کشف 75 کيلو گرم ترياک از  داخل محور اين کاميون شدند. اين مواد به شيوه اي ماهرانه درمحور کاميون جاسازي شده بود.

 کشفيات مواد مخدر سنتي در گمرک طي شش ماهه نخست سال 97 در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 128 درصد رشد داشته است. همچنين  گمرک ايران در سال 96 نيز نسبت به سال قبل توانست در کشفيات مواد مخدر 457 درصد رشد را تجربه کند . عددي که نشان مي دهد کشفيات مواد مخدر در طول سالهاي 92 تا 96 سير صعودي داشته و از رقمي بيش از 18 تن به بيش از 154 تن در سال 96 رسيده و گمرک ايران در کشفيات مواد مخدر در اين بازه زماني، رشدي 740 درصدي را براي خود ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که گمرک جمهوري اسلامي ايران در سه سال پياپي 2015 تا 2018 رتبه اول مبارزه با قاچاق مواد مخدر را به خود اختصاص داده است .به تازگي سازمان جهاني گمرک در گزارشي اعلام کرد که گمرک ايران در شناسايي و کشف مخدرهاي جديد نيز در دنيا رتبه اول را کسب کرده است.

فريده زبيدي مدير کل مرکز مبارزه با جرائم سازمان يافته گمرک در اين رابطه اعلام کرد؛ ايجاد ارتباط و همدلي بين ارگانهاي مقابله اي مي تواند تاثير بسيار زيادي اثر بخش بودن مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدنبال داشته باشد .


منبع: گمرک نيوز