اخبار
 1397/07/18  تاریخ خبر
افزایش ۳۰ درصدی ورودی ترانزیت کالا در هرمزگان
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان از افزايش 30 درصدي ورودي ترانزيت کالا طي شش ماهه نخست 1397 خبر داد.

 داريوش باقر جوان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بيان داشت: تلاش شبانه روزي فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بين 32 مرز فعال کشور در جايگاه نخست ترانزيت کالا با 30 درصد افزايش قرار گيرد.

مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان افزود : در 6 ماهه نخست سال 1397 بندرشهيد رجايي  با کسب 30 درصد از مجموع ترانزيت کالاهاي ورودي ، مهمترين و فعال ترين مرز ترانزيتي در کشور بود.

وي اضافه کرد: در اين مدت يک ميليون و 467 هزار و 986 تن کالا از طريق بندرعباس به ديگر مرزهاي کشور ترانزيت شده است.

باقر جوان به ميزان ترانزيت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع آوري شده حاکي از اين است که طي 6 ماهه نخست سال 97 ،  4949  هزار تن کالاهاي مصرفي و مواد نفتي از کشورترانزيت شده است ، که اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل2 درصد افزايش داشته است.

مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان  همچنين مرزهاي پرويزخان ، باشماق ، بازرگان و شهيد باهنر را ديگر مرزهايي نام برد که در جايگاه هاي بعدي ترانزيت ورود کالا به کشور قرار دارند و 73 درصد از حجم کل ترانزيت کالا در کشور از طريق مرزهاي نام برده شده صورت مي گيرد و تنها 27 درصد متعلق به ساير مرزهاي کشور است.

باقرجوان بيشترين کالاهاي ترانزيتي از مرز بندرعباس را مواد سوختي، انواع ترکيبات شيميايي، کالاهاي ساختماني، لوازم خانگي و انواع پنبه برشمرد.

وي کريدور جنوب به شمال را يکي از مهمترين کريدورهاي بين المللي برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر مي کند و قاره آسيا را به اروپا متصل و نيازهاي مواد اوليه کشورهاي آسياي شمالي و اروپا را فراهم مي کند.

به گفته ولي، ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربايجان، ارمنستان، روسيه، ازبکستان و ترکيه مقاصد کالاهاي تزانريتي از کشورمان است.

منبع: خبرگزاري مهر