اخبار
 1397/07/30  تاریخ خبر
آغاز فاز دوم پایانه مرزی رازی

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان‌غربي راهداران و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌اي را رکن اصلي در تامين امنيت سفرهاي جاده‌اي عنوان کرد.

ارسلان شکري در جلسه شوراي اداري اداره‌کل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان‌غربي، بابيان اين مطلب افزود: قوت يافتن اين دو بخش بي‌شک تاثير مستقيم در تامين‌امنيت خاطر مسافران و مترددين از محورهاي ارتباطي استان دارد و بايد با تمام قوا براي بهبود کيفي اين دو بخش تلاش شود.

 وي با اشاره به تحقق مطالبات رانندگان و رفع مشکلات حمل‌ونقلي يادآور شد: از خردادماه سال جاري تاکنون شاهد اعتراضات و بيان مطالباتي از سوي رانندگان اين بخش بوديم که خوشبختانه با تلاش دولت و تحقق بخشي از اين مطالبات و برنامه‌ريزي در جهت تامين بخش ديگر آن آرامش به چرخه حمل‌ونقل بار برگشته است.

 وي بابيان اين‌که آذربايجان‌غربي به يک کارگاه بالندگي در حوزه حمل‌ونقل، راه و پايانه‌هاي مرزي تبديل‌شده است، اضافه کرد: به‌زودي فاز نخست عمليات اجرايي پايانه مرزي رازي به پايان رسيده و برنامه‌ريزي مي‌شود فاز دوم نيز آغاز شود.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي آذربايجان‌غربي با اشاره به رسالت بزرگ اين اداره‌کل در زمينه راهداري زمستاني يادآور شد: آماده‌سازي ماشين‌آلات راهداري، راهدارخانه‌ها، ايجاد هماهنگي با دستگاه‌هاي مختلف در جهت اقدام به‌موقع در شرايط اضطرار برف‌روبي باهدف جلوگيري از هر نوع اختلال در جريان ترددهاي جاده‌اي بايد در دستور قرار گيرد.

وي اظهار اميدواري کرد که زمستان امسال ازنظر برف‌روبي بهترين نتيجه کارنامه عملکردي ثبت شود و ادامه داد: تهيه پکيج‌هاي ماشين‌آلات راهداري، پيش‌بيني اقلام موردنياز مسافران احتمالي درراه مانده در زمان کولاک و راه‌بندان، لايروبي رودخانه‌ها، پل‌ها و ابنيه‌هاي فني براي جلوگيري از سيل و خرابي بايد هرچه سريع‌تر انجام گيرد.

 اين مقام مسئول خواستار تهيه برش استاني براي عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي در اين بخش شد و گفت: صرفه‌جويي در منابع در اختيار، استفاده از توان‌بخش خصوصي و پيمانکاران براي بالا بردن راندمان کاري به‌ويژه در زمان بحران بايد در اولويت باشد، در ادامه اين جلسه معاونين و روساي ادارات شهرستاني و پايانه‌هاي مرزي شرح مختصري از عملکرد حوزه‌هاي مربوطه ارائه و در خصوص مسائل و مشکلات موجود تبادل‌نظر کردند.


منبع: اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آذربايجان‌غربي