اخبار
 1397/08/15  تاریخ خبر
پیشرفت ۷۰ درصدی در تحقق برنامه ترانزیت و حمل بار راه‌آهن

  معاون بهره‌برداري و سير و حرکت شرکت راه‌آهن از پيشرفت 70 درصدي برنامه شرکت راه‌آهن در ترانزيت و حمل‌ونقل کالا خبر داد و گفت: در صورت ثبت رکورد 3 ميليون تن بار ترانزيتي تا پايان سال جاري سهم ترانزيت ريلي به 20 درصد افزايش خواهد يافت.

بابک احمدي  با اشاره به ثبت رکورد ترانزيت 1 ميليون و 584 هزار تن و بيش از 1 ميليون تن بار صادرات و واردات ريلي در سال96 اظهار داشت: نسبت به برنامه سال جاري شرکت راه‌‌آهن در بخش جابجايي بار حدود 70 درصد پيشرفت حاصل شده است و اميدواريم تا پايان سال جاري سهم ترانزيت ريلي به 2.5 الي3 ميليون تن افزايش يابد.

وي افزود: در صورت ثبت رکورد ترانزيت 3 ميليون تن بار در حمل‌ونقل ريلي، سهم ريل نسبت به کل حجم ترانزيت حاصل از فعاليت شقوق مختلف در سال97 به 20 درصد افزايش خواهد يافت.

معاون بهره‌برداري و سير و حرکت شرکت راه‌آهن از تشکيل اداره کل امور لجستيک در زيرمجموعه معاونت بهره‌برداري و سير و حرکت خبر داد و گفت: وظيفه اصلي اين اداره کل اجراي دستورالعمل مراکز لجستيک با رويکرد حمل‌ونقل ترکيبي بار در کنار کيفي سازي حمل‌ونقل جاده‌اي ريل بتواند بيشترين استفاده از ظرفيت‌هاي موجود را داشته باشد.

احمدي گفت: اداره کل امور لجستيک شرکت راه‌آهن با اخذ مجوزهاي لازم از سازمان امور استخدامي شکل‌گرفته و به‌طور رسمي کار خود را آغاز کرده است.

معاون بهره‌برداري و سير و حرکت شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: در پي همکاري‌هاي شرکت راه‌آهن و سازمان بنادر و دريانوردي در قالب کارگروه «ريل- بندر»، ظرفيت‌هاي تخليه، بارگيري و اتصال ريل و توسعه ريل در بنادر طي جلسات مستمر مورد بررسي قرار گرفت. همچنين هماهنگي‌هاي لازم بين اداره کل امور لجستيکي شرکت راه‌آهن و اداره کل امور لجستيک و حمل‌ونقل چندوجهي سازمان بنادر و دريانوردي به‌طور مستقيم در اين کارگروه شکل مي‌گيرد.

منبع:پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي