اخبار
 1397/08/20  تاریخ خبر
دستگیری 19 نفر به جرم قاچاق انسان توسط ماموران گمرک
گمرک ايران تازه ترين آمار قاچاق انسان را منتشر و اعلام کرد : طي ده روز گذشته 19 نفر به جرم قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از داخل محموله ها دستگير شده اند و ماموران گمرک از ابتداي سال تا کنون 233 مورد قاچاق انسان را شناسايي کردند.

 کشف 19 مورد جديد قاچاق انسان از سوي ماموران گمرک در روزهاي اخير ، آمار کشفيات قاچاق انسان را در سال جاري به 233 مورد رساند. ماموران گمرک بازرگان با هوشياري و رصد محموله هاي خروجي و ترانزيتي در طي 9  عمليات جداگانه، موفق به کشف 19 مورد قاچاق انسان شدند از اين 17 نفر 3 نفر قصد ورود غير قانوني و 16 نفر قصد خروج غير قانوني را داشتند.

بر اساس اين گزارش اين ماموران درعمليات اول،ماموران گمرک بازرگان از يک دستگاه کاميون ايراني حامل محموله صادراتي حامل کاشي يک فرد تبعه يکي از کشورهاي همسايه را شناسايي و دستگير کردند.
همچنين ماموران گمرک بازگان، موفق به شناسايي دو نفر تبعه ايراني از يک محموله حامل نخ شدند. اين دو نفر در داخل يک دستگاه کاميون صادراتي که به مقصد ترکيه شناسايي و دستگير شدند. همچنين از کاميوني ديگر با محموله حامل نخ 5 نفر تبعه کشورهاي همسايه و يک فرد ايراني را شناسايي و دستگير کردند.

اين گزارش مي افزايد، ماموران گمرک از يك دستگاه كاميون ايراني حامل بارصادراتي قطعات ولوازم بخاري يک فرد پاکستاني را شناسايي و دستگير کردند. اين محموله نيز به مقصد ترکيه بود.
همچنين درعملياتي ديگر، ماموران گمرک بازرگان از ورود غير قانوني يک نفر جلوگيري کردند. طي عمليات بازرسي از يک دستگاه کاميون ايراني ورودي از کشور ترکيه يک نفر شناسايي و دستگير شد. مرد جوان ايراني در زير کانتينر و روي محور عقب اين کاميون مخفي شده بوده که در بازرسي ماموران گمرک شناسايي شد.
در عمليات پنجم، ماموران گمرک بازرگان با دقت و هوشياري از يک محموله خرماي صادراتي 2 نفر را شناسايي کردند. يک فرد ايراني و يک تبعه افغانستاني در يک دستگاه تريلر خروجي مخفي شده بودند که توسط ماموران گمرک دستگير شدند.

براساس اين گزارش و در عمليات ششم ،  3 نفر تبعه يکي از کشورهاي همسايه از لابلاي تريلي هاي خروجي به اتهام خروج غير مجاز دستگير شدند.
در عمليات هفتم، يک فرد ايراني در محوطه صادراتي گمرک به اتهام خروج غير مجاز دستگير شد.
همچنين در عمليات ديگر، يک فرد افغانستاني که قصد ورود غيرمجاز به کشور را داشت ، شناسايي و دستگير شد. اين نوجوان افغانستاني با مخفي شدن در زير کانتينر و بر روي محور عقب يک دستگاه کاميون ايراني ورودي از کشور ترکيه داشت قصد ورود به کشور را داشت که توسط ماموران گمرک شناسايي و دستگير شد.
در عمليات نهم نيز، يک فرد ايراني زير كانتينر و محور عقب يك دستگاه  كاميون ايراني ورودي از كشور تركيه  شناسايي و دستگير شد.
بر اساس آخرين آمارها از کشفيات قاچاق انسان در مرزهاي گمرکي، از ابتداي سال جاري تا کنون به  233 نفر شناسايي و دستگير شده اند. اين آمارها حاکي از اين است که گمرک بازرگان در اين نوع کشفيات در ميان گمرکات کشور بيشترين کشفيات را داشته است.

منبع: گمرک نيوز