اخبار
 1397/08/29  تاریخ خبر
بندرعباس با ۲۹درصد افزایش ورودی ترانزیت کالا رتبه نخست را کسب کرد
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان گفت: هرمزگان از بين 32 مرز فعال در جايگاه نخست ترانزيت کالا با 29 درصد افزايش قرار گرفت.

 داريوش باقر جوان بيان داشت: در 7 ماهه نخست سال 1397 بندرشهيد رجايي  با کسب 29  درصد از مجموع ترانزيت کالاهاي ورودي ، مهمترين و فعال ترين مرز ترانزيتي در کشور بود.

وي اضافه کرد : در اين مدت يک ميليون و 681 هزار و 367 تن کالا از طريق بندرعباس به ديگر مرزهاي کشور ترانزيت شده است.

داريوش باقر جوان به ميزان ترانزيت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات جمع آوري شده حاکي از اين است که طي 7 ماهه نخست سال 97،  5775  هزار تن کالاهاي مصرفي و مواد نفتي از کشورترانزيت شده است، که اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل7 درصد افزايش داشته است.

مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان همچنين مرزهاي پرويزخان، باشماق، بازرگان و شهيد باهنر را ديگر مرزهايي نام برد که در جايگاه هاي بعدي ترانزيت ورود کالا به کشور قرار دارند و 72 درصد از حجم کل ترانزيت کالا در کشور از طريق مرزهاي نام برده شده صورت مي گيرد و تنها 28 درصد متعلق به ساير مرزهاي کشور است.

باقر جوان بيشترين کالاهاي ترانزيتي از مرز بندرعباس را مواد سوختي، انواع ترکيبات شيميايي، کالاهاي ساختماني، لوازم خانگي و انواع پنبه برشمرد.

وي کريدور جنوب به شمال را يکي از مهمترين کريدورهاي بين المللي برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر مي کند و قاره آسيا را به اروپا متصل و نيازهاي مواد اوليه کشورهاي آسياي شمالي و اروپا را فراهم مي کند.

ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربايجان، ارمنستان، روسيه، ازبکستان و ترکيه مقاصد کالاهاي تزانريتي از کشورمان است.

منبع: خبرگزاري مهر