اخبار
 1397/09/05  تاریخ خبر
انتقاد از اخذ ما‌به‌ التفاوت نرخ گازوئیل از رانندگان خودروهای ترانزیت

نماينده آستارا در مجلس از اخذ ما‌به التفاوت نرخ گازوئيل از رانندگان خودروهاي ترانزيت داخلي و خارجي، انتقاد کرد.

ولي داداشي نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اخذ ما‌به التفاوت نرخ گازوئيل از رانندگان خودروهاي ترانزيت داخلي و خارجي در مبدا خروج و ورود کشور، گفت: برخي مسئولان با اتخاذ سياست‌هاي غلط، دست به خود تحريمي عجيبي زده‌اند.

وي با بيان اينکه آمريکا ناوگان دريايي و صنايع هوايي ما را تحريم کرده است، افزود: متاسفانه ما هم با اخذ ما‌به التفاوت نرخ گازوئيل از رانندگان خودروهاي ترانزيت داخلي و خارجي در مبدا خروج و ورود کشور، ناوگان زميني کشور را با دست خودمان تحريم کرده ايم.

نماينده مردم آستارا در مجلس با بيان اينکه از رانندگاني که توليدات صادراتي را به خارج از کشور حمل مي‌کنند ما‌به‌التفاوت سوخت 2 هزار و هفتصد توماني دريافت مي‌شود، اظهار داشت: در شرايط تحريم وزارتخانه‌هاي نفت، راه و کشور نه تنها نبايد اين اقدام را انجام دهند، بلکه بايد با بسته‌هاي مشوق حمايتي و با قرار دادن گازوئيل به قيمت داخلي از رانندگان وسايل نقليه سنگين حمايت کنند.

داداشي تاکيد کرد:همچنين از سوي ديگر رانندگان خودروهاي ترانزيت خارجي که وارد کشور شده و سوخت گيري مي‌کنند نيز بايد ما‌به التفاوت 4 هزار و ششصد توماني بپردازند که اين اقدامات کاملا غير فني و اصولي است.

وي اضافه کرد:در نتيجه به دليل اينکه ما براي رانندگان آنها ما‌به التفاوت در نظر گرفته‌ايم؛ در کشورهاي ديگر هم در هر مبدا ورود و خروج 50 دلار معادل ششصد هزار تومان از راننده ايراني دريافت مي‌شود .

عضو کميسيون اصل نود مجلس با تاکيد بر اينکه اي اقدامات با عنوان مقابله با تحريمها و جلوگيري از قاچاق سوخت انجام مي‌شود، گفت:اما اين اقدام سبب نارضايتي رانندگان و بعضاً تجمع آنها در مرزها و همچنين باقي ماندن کالاهاي صادراتي در پشت مرزها شده است که لازم است هر چه سريعتر به اين مسئله رسيدگي شود.

داداشي با تاکيد بر اينکه اگر مسئولان وزارت راه و نفت و شرکت پخش و پالايش اين مسئله را حل نکند و بسته مشوق حمايتي در اختيار رانندگان ندهند، باعث نارضايتي رانندگان مي شود، تصريح کرد: اگر اين مشکل حل نشود بنده به اتفاق ديگر نمايندگان اين موضوع را از طريق سوال از مسئولان ذيربط و ساير ابزارهاي نظارتي مجلس پيگيري مي‌کنيم.

منبع: خبرگزاري تسنيم