اخبار
 1397/09/15  تاریخ خبر
رشد ۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی بندر چابهار

مديرکل بنادرودريانوردي سيستان و بلوچستان، گفت: طي هشت‌ماهه سال جاري، تخليه و بارگيري انواع کالاي نفتي و غير نفتي بندر چابهار 51 درصد و تخليه و بارگيري کانتينر 73 درصد رشد داشته است.

 بهروز آقايي درباره تخليه و بارگيري کالاي نفتي و غيرنفتي بندر چابهار اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون و طي بازه زماني هشت‌ماهه تخليه و بارگيري انواع کالاهاي نفتي و غير نفتي در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

وي افزود: تخليه و بارگيري کالاهاي غير نفتي 40 درصد رشد و کالاهاي نفتي 1/60 درصد رشد را نسبت به بازه زماني يادشده نشان مي دهد.

مدير کل بنادرودريانوردي استان سيستان و بلوچستان با اشاره به افزايش 22.2 درصدي پهلوگيري شناورهاي ورودي بالاي هزار تن و افزايش 22.5 درصدي شناورهاي خروجي بالاي هزار تن؛ ميزان رشد تخليه و بارگيري کانتينر (TEU) طي مدت مذکور را نسبت به زمان مشابه 73 درصد اعلام کرد.

وي خاطرنشان کرد: رشد عملياتي بندر چابهار نشان از هدف‌گذاري اصولي سازمان بنادرودريانوردي در توسعه عمراني و تجهيزاتي، اعمال تخفيفات و تسهيلات ويژه و پيگيري توافقنامه موسوم به «توافقنامه چابهار» و همچنين توانمند ساختن بندر شهيد بهشتي در تخليه و بارگيري و انتقال کالاهاي ترانزيتي در اين بندر استراتژيک بوده که امروزه پهلوگيري کشتي‌هاي با آبخور بالا و بهره مندي از پيشرفته ترين تجهيزات استراتژيک موجبات کاهش قيمت تمام‌شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهاي هدف شده است.

منبع: سازمان بنادر و دريانوردي