اخبار
 1397/09/17  تاریخ خبر
دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی

  وزير راه و شهرسازي از آغاز به کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمايه اوليه 19 هزار ميليارد توماني بر اساس اولويت‌بندي پروژه ها خبر داد و گفت: از فعالان اقتصادي براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي واقع در کريدورهاي ترانزيتي دعوت به عمل مي‌آيد.
محمد اسلامي در جريان سفر به استان گلستان با اشاره به تصويب اساس‌نامه صندوق توسعه حمل‌ونقل اظهار داشت: به پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي در قانون برنامه ششم توسعه، احکام دائمي با هدف ايجاد ظرفيت مالي براي توسعه و تحرک حوزه حمل و نقل قرار گرفت.

وي افزود: بر اساس آن دولت مکلف به تشکيل صندوقي براي توسعه حمل و نقل شد که اساس نامه آن روز چهارشنبه در هيت دولت به تصويب رسيد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به سرمايه اوليه 19 هزار ميليارد توماني صندوق توسعه حمل و نقل گفت: اين صندوق کار خود را بر اساس اولويت بندي پروژه هاي حمل‌ونقل آغاز خواهد کردو اميدواريم با افزايش حجم سرمايه اين صندوق در سال آينده شاهد سرعت بخشي به تحقق اهداف حمل‌ونقل کشور باشيم.

اسلامي بخش خصوصي را موتور مهم توسعه کشور دانست و گفت: با تکميل زيرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصي شرايط مناسب  براي مردم و فعالان بخش خصوصي ايجاد خواهد شد و در همين موقعيت از فعالان اقتصادي براي سرمايه گذاري در پروژه‌هاي زيربنايي واقع در کريدورهاي ترانزيتي دعوت به عمل مي‌آيد.

گفتني است، دولت با هدف ايجاد ساز و کار تجهيز و تأمين منابع مالي پايدار براي توسعه زيرساخت ناوگان حمل و نقل کشور و ارتقاي ايمني و افزايش سطح خدمات حمل و نقل کالا و مسافر، اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل را به تصويب رساند.

همچنين تشويق، حمايت و مشارکت در تأمين مالي و سرمايه گذاري داخلي و خارجي در ساخت، توسعه، تجهيز، بهسازي، نوسازي، نگهداري، بهره برداري زيرساخت هاي شبکه ناوگان حمل و نقل کشور، اعطاي تسهيلات به متقاضيان سرمايه گذاري در حوزه حمل و نقل از طريق بانک هاي عامل، حمايت و تشويق صنايع و شرکت هاي دانش بنيان مرتبط با حوزه حمل و نقل از جمله فعاليت هاي صندوق ياد شده است.

از ديگر فعاليت هاي صندوق توسعه حمل و نقل مي توان به بيمه سرمايه گذاري در حوزه حمل و نقل و ارايه تضامين به متقاضيان، حمايت از تهيه و ارايه بسته هاي سرمايه گذاري، ارايه خدمات از طريق بانک هاي عامل به شرکت هاي ليزينگ جهت فروش اقساطي ناوگان حمل و نقل عمومي به منظور نوسازي ناوگان و مشارکت در شرکت پروژه هاي زيرساختي حمل و نقل اشاره کرد.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي