اخبار
 1398/11/03  تاریخ خبر
تردد کامیونها در مرز دوغارون به حالت عادی بازگشت
تردد کاميون ها در مرز دوغارون ايران با افزايش ساعت کاري دو گمرک مرزي دوغارون ايران و اسلام قلعه افغانستان روان شد و به حالت عادي خود بازگشت.

مدير اجرايي منطقه ويژه اقتصادي دوغارون تايباد روز  چهارشنبه با بيان اين مطلب افزود: طي چند روز گذشته بارش برف در تايباد و پايين بودن ظرفيت پذيرش گمرک افغانستان و ناهمخواني آن با ميزان خروجي کاميون از مرز دوغارون، موجب کندي تردد شده و صف هاي انبوهي از کاميون در معبر رسمي دوغارون ايجاد شده بود.
سيد حسين آقايي افزود: در حال حاضر ساعت کاري اين دو گمرک از ساعت هفت صبح تا 20 شب ادامه دارد و تا مدت زماني که نياز باشد اين روال ادامه دارد.
وي اظهار داشت: با توجه به افزايش صادرات و ترانزيت در مرز دوغارون هم اکنون ورود کاميون هاي ترانزيتي به سمت اين معبر رسمي افزايش يافته که بايد گمرک افغانستان به صورت اساسي پيگير فراهم کردن زيرساخت هاي لازم در اين بخش باشد.
مدير اجرايي منطقه ويژه اقتصادي دوغارون تايباد گفت: روزانه بيش از 400 دستگاه کاميون ترانزيت از سمت پايانه مرزي، منطقه ويژه اقتصادي دوغارون و بازارچه مرزي به سمت کشور افغانستان تردد مي کنند که نبود زيرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفيت پذيرش کشور همسايه را به حداقل رسانده است اما طي چند روز گذشته ملاقات هاي مرزي با مسوولان گمرک افغانستان براي برطرف کردن مشکلات موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان گرفته است.

آقايي افزود: با روان شدن تردد کاميون هاي حامل بار در مرز دوغارون روز گذشته افزون بر 500 دستگاه کاميون ترانزيت از اين گذرگاه رسمي به سمت افغانستان خارج و 250 دستگاه کاميون نيز از سمت افغانستان وارد منطقه ويژه اقتصادي دوغارون شد.
گمرک دوغارون با قدمتي 100 ساله يکي از پنج گمرک برتر کشور محسوب مي شود و سالانه بيش از يک ميليون تن انواع کالا از سمت ايران به سمت کشور افغانستان صادر مي شود.
در حال حاضر بيش از يک سوم کالاهاي مورد نياز کشور افغانستان از طريق اين معبر وارد مي شود.
گمرک دوغارون در فاصله 18 کيلومتري شهر تايباد قرار دارد.
تايباد در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاري ايرنا