اخبار
 1398/12/05  تاریخ خبر
مذاکره برای بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه/ تکلیف تورهای نوروزی مشخص نیست
رئيس اتاق بازرگاني ايران و ترکيه گفت: مقامات ترکيه هيچ بازه زماني مشخص نکردند و نمي‌توان گفت آيا تا نوروز مرزها باز مي‌شود يا خير، آنها براساس پخش و شيوع بيماري در کشور تصميم خواهند گرفت.مهرداد سعادت  در خصوص بسته شدن مرزهاي ايران و ترکيه گفت: مطابق توافقي که وزراي بهداشت دو کشور کرده‌اند، ترکيه بر اساس منافع ملي خود تصميم گرفت که به صورت يکجانبه مرز زميني و هوايي خود را با ايران به طور موقت ببندد.

وي ادامه داد: البته مرزهاي ما باز است يعني اينکه کاميون‌ها و هواپيماهاي ترک به ايران مي‌آيند  اما خالي بر مي‌گردند پس هيچ نگراني در خصوص تامين مواد وارداتي وجود ندارد. اما در حال مذاکره هستيم که مرزهاي زميني براي عبور کالاها باز شود زيرا اين کشور مسير ترانزيتي صادرات ما است.

عضو اتاق بازرگاني اروميه تصريح کرد: اين حق کشور ترکيه است که براي سلامتي مردم کشور خود از ورود اتباع ايراني جلوگيري کند و ما نمي‌توانيم از اين منظر به آنها فشار وارد کنيم حتي قرار بود در اين هفته يک هيات تجاري از ايران در اجلاس استانبول شرکت کند که موضوع ملغي شد.

وي در خصوص تورهاي مسافرتي به خصوص تعطيلات نوروز گفت: مقامات ترکيه هيچ بازه زماني مشخص نکردند و نمي‌توان گفت آيا تا نوروز مرزها باز مي‌شود يا خير، آنها براساس به پخش و شيوع بيماري در کشور تصميم خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاري ايلنا