اخبار
 1399/01/26  تاریخ خبر
درخواست دو بسته حمایتی مالی برای فعالان حوزه حمل و نقل/ زیان گسترده شرکت های حمل و نقلی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي از درخواست 2 بسته حمايتي براي مجموعه‌هاي حمل و نقلي خبر داد.

شهرام آدم نژاد  با اشاره به اين که شيوع ويروس کرونا و محدوديت‌هايي که در حوزه حمل‌و‌نقل رخ داد، منجر به ايجاد خساراتي به فعالان حمل‌و‌نقلي در حوزه‌هاي هوايي، جاده‌اي، ريلي و دريايي شد، تاکيد کرد: بررسي‌هاي کارشناسان شرکت‌ها و سازمان‌هاي زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي نشان از ضرر و زيان گسترده مجموعه حمل‌و‌نقلي در حوزه‌هاي مختلف دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي از آماده کردن دو بسته حمايتي براي صنعت حمل‌و‌نقل خبر داد و گفت: اولين بسته مربوط به حمل‌و‌نقل جاده‌اي و رانندگان است که از دولت مبلغ 12 ميليون تومان تسهيلات براي کمک به رانندگان اين حوزه درخواست شده است.

آدم نژاد اضافه کرد: بسته دوم نيز شامل ديگر حوزه‌هاي حمل‌و‌نقلي مي‌شود و در مجموع مبلغ 7هزار و 800 ميليارد تومان تسهيلات درخواست کرده‌ايم، اميدواريم که موفق به اخذ اين مبالغ شده و آن را با شاخص‌هاي عادلانه بين حوزه‌هاي مختلف تقسيم کنيم.

وي با بيان اين که اين کار با هدف برقراري و حفظ فعاليت شغل‌هاي زير مجموعه حوزه حمل و نقلي انجام گرفت، ابراز اميدواري کرد: اميد است تسهيلات مورد نظر بتواند بخشي از ضرر و زيان  مجموعه‌هاي  فعال در حوزه‌هاي مختلف حمل‌و‌نقلي را پوشش دهد و آن را جبران کند.

وي تاکيد کرد: يکي از اولويت‌هاي وزير راه و شهرسازي پيگيري اين موضوع بود و در جلسات گوناگون آن را مطرح کردند که اميدواريم بزودي عملي شود.


منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي