اخبار
 1397/02/04  تاریخ خبر
تعیین ارز بین راهی برای رانندگان ترازیت ضروری است

يک کاميون‌دار با سابقه که سال‌هاي طولاني است در مسيرهاي اروپايي فعال است گفت:اگر هزينه‌هاي ارزي رانندگان از طرف دولت تأمين نشود اين صنف کاملاً نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تين نيوز يکي از رانندگان کاميون ترانزيت در گفت‌وگو با خبرنگار تين نيوز با تأکيد بر ضرورت تعيين ارز بين‌راهي براي رانندگاني که بارهاي صادراتي جابجا مي‌کنند از وضعيت فعلي حمل‌ونقل گلايه کرد.

وي دراين‌باره گفت: با وضعيتي که براي ارز پيش‌آمده است اگر هزينه‌هاي ارزي رانندگان از طرف دولت تأمين نشود اين صنف کاملاً نابود خواهد شد اتفاقي که البته در کل براي حمل‌ونقل ايران در حال وقوع است و از نظر ما که سال‌هاي طولاني است در اين حرفه هستيم اکنون در دوران مرگ صنعت حمل‌ونقل به سر مي‌بريم.

اين راننده باسابقه با توضيح اينکه اکنون سفارتخانه‌ها به‌سختي به رانندگان ويزاي شينگن مي‌دهند و معدود رانندگان ايراني موفق به اخذ ويزاي شينگن مي‌شوند ادامه داد: از طرفي پرداخت هزينه‌ها در بسياري از کشورهاي اروپايي با کارت‌ بانکي انجام مي‌شود که متأسفانه راننده ايراني کارتي ندارد که بخواهد با آن پرداختي انجام دهد.

وي در ترسيم اين فضا ادامه داد: رانندگان ايراني بالاجبار پول بيشتري به راننده‌هاي اکثراً ترکيه‌اي پرداخت مي‌کنند تا آن‌ها به‌جايشان کارت بکشند و در اين شرايط اين سؤال پيش مي‌آيد که کدام ايراني مي‌تواند کارت‌ بانکي بين‌المللي بگيرد که راننده دومي آن باشد؟

اين راننده باسابقه ترانزيت ادامه داد: اکنون تعداد زيادي از همکاران ما بار صادراتي زده‌اند اما به دليل اينکه نتوانسته‌اند هيچ ارزي داشته باشند پشت مرز مانده‌اند.

وي با گلايه از اينکه متأسفانه گوش شنوايي براي حل مشکلات بخش حمل‌ونقل وجود ندارد، ادامه داد: بخش حمل‌ونقل به توجه ويژه مسئولان نيازمند است.