اخبار
 1397/02/10  تاریخ خبر
توصیه یک فعال حمل‌ونقل برای افزایش امنیت راننده کامیون‌ها
به دنبال انتشار خبر قتل دو راننده کاميون توسط سارقان و همچنين مفقود شدن يک راننده ديگر، يکي از فعالان بخش حمل‌ونقل کالا در شبکه‌هاي مجازي از رانندگان درخواست کرد خودروهاي خود را به جي‌پي‌اس ردياب مجهز کنند.

به دنبال انتشار خبر قتل دو راننده کاميون توسط سارقان و همچنين مفقود شدن يک راننده ديگر، يکي از فعالان بخش حمل‌ونقل کالا در شبکه‌هاي مجازي از رانندگان درخواست کرد خودروهاي خود را به جي‌پي‌اس ردياب مجهز کنند.

به گزارش تين‌نيوز اين فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌اي کالا در يک گروه تلگرامي و در جمع مالکان و رانندگان کاميون نوشت: از همه فعالان اين بخش در خواست مي‌کنم در کنار هزينه‌هايي که براي تزئينات خودروي خود انجام مي‌دهند، خودروهاي خود را به يک دستگاه جي‌پي‌اس ردياب نيز مجهز کنند.

وي افزود: با اين کار رانندگان مي‌توانند در هر لحظه و هر مکان موقعيت و مکان و مدت توقف و مسيرهاي پيمايش شده از مبدا تا مقصد و حتي حرکت کاميون را به‌طور زنده و آنلاين در روي نقشه گوگل‌مپ با اختلاف نهايتاً 10 متر مشاهده کنند.

وي با يادآوري ماجراي قتل دو راننده که در دو ماه اخير رخ داده است، گفت: به قتل اين 2 راننده توسط سارقان، راننده يک خودروي يخچال‌دار را هم بايد اضافه کرد که اسفند ماه گذشته در مسير ملاير به همدان به قتل رسيد.

بر اساس خبرهايي که در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده از اسفند سال گذشته تا کنون، 2 راننده در حين حمل بار توسط سارقان به قتل رسيده‌اند، يکي از آنها محمد حيدري راننده 63ساله سنندجي بود که در تاريخ 21 اسفند ماه سال گذشته با يک دستگاه تريلر و محموله پتروشيمي از سنندج به مقصد تهران عزيمت کرد و خانواده‌اش پس از 20 روز بي‌خبري از وضعيتش، توانستند در روز دهم فروردين کاميون وي را در محوطه آزادگان تهران پيدا کنند و سرانجام 42 روز پس از پيدا شدن کاميون، پيکر اين راننده در سلفچگان_قم پيدا و مشخص شد اين راننده در اسدآباد همدان مورد حمله سارقان و راهزنان قرار گرفته و به قتل رسيده است.

به گزارش تين‌نيوز،  پيش از او يک راننده ديگر نيز به نام  فضل الله انصاري ساکن شهرستان دورود لرستان در شامگاه ?? بهمن ماه سال گذشته در محور اتوبان ساوه به مقصد خرمشهر مورد حمله و سوقصد سارقان و راهزنان قرار گرفت که اين حادثه منجر به فوت راننده شد و تمامي محموله و بار کاميون مقتول نيز که شامل پروفيل و آهن‌الات بود، به سرقت رفت و پيکر وي پس از گذشت چهار روز داخل کاميون فاقد بار در پليس راه کرمانشاه يافت شد.

به تازگي نيز کاربران شبکه‌هاي اجتماعي تصوير يک راننده کاميون ديگر را منتشر کرده‌اند که به همراه خودروي کاميونش مفقود شده است.