اخبار
 1397/02/10  تاریخ خبر
بیان مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست مشترک با لاریجانی
تعدادي از فعالان بخش حمل‌ونقل مسافر و کالاي جاده‌اي در نشستي که با رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار کردند برخي از خواسته‌هاي صنفي خود را با رئيس خانه ملت در ميان گذاشتند.

تعدادي از فعالان بخش حمل‌ونقل مسافر و کالاي جاده‌اي در نشستي که با رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار کردند برخي از خواسته‌هاي صنفي خود را با رئيس خانه ملت در ميان گذاشتند.

به گزارش تين‌نيوز، بر اساس خبري که در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد، اين نشست صنفي روز  سه‌شنبه چهارم ارديبهشت در دفتر «علي لاريجاني» در مجلس شوراي اسلامي و با حضور معاون وي برگزار  شد.

 از جمله مشکلاتي که در اين نشست مشترک مطرح شد بحث نوسازي ناوگان فرسوده و عدم حمايت دولت از اين بخش و همچنين مصوب کردن کاهش تناژ کاميون‌ها در مقابل عدم تغيير کرايه‌ها بود.

تصويب نشدن سخت و زيان‌آور بودن شغل رانندگي و مشکلات تشکل‌ها و صنف‌ها و عدم حمايت و نظارت و رها بودن صنف‌ها توسط متوليان اين بخش از ديگر موضوعاتي بود که در اين جلسه مطرح شد.

موضوع عملکرد شرکت‌هاي حمل‌و‌نقل و مشکلاتي که دامن‌گير رانندگان کاميون‌هاي حاوي بارهاي قاچاق به‌علت عدم آگاهي راننده شده است و همچنين موضوع نصب سپهتن و مصوب کردن ساعات کار رانندگي در صورتي‌که هيچ امنيت جاني و مالي براي راننده در زمان استراحت در جاده‌ها وجود ندارد نيز از ديگر موضوعات مطرح شده در جلسه با رئيس مجلس بود.

به گزارش تين‌نيوز، يکي ديگر از موضوعات مطرح شده در اين جلسه مشکل حقوق بازنشستگي رانندگان بود که به اعتقاد فعالان اين بخش با وجود آن‌که رانندگان جزو شرکاي اقتصادي و اجتماعي و سياسي دولت هستند در مقابل حقوق بازنشستگي‌شان نسبت به ساير مشاغل بسيار پايين است.

کمبود بار و مسافر به‌علت عدم اجراي قوانين و نظارت کافي و همچنين عدم برخورد با خودروهاي شخصي و عدم حمايت از ميني‌بوس‌هاي مسافري که 90 درصد آنان فرسوده شده‌اند نيز از ديگر مشکلاتي بود که در جلسه با رئيس خانه ملت مطرح شد.

نمايندگان رانندگان همچنين در اين نشست مشترک اين موضوع را مطرح کردند که از سال 93  تا کنون هيچ تغييري در نرخ کرايه‌ها در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌اي صورت نگرفته است و در مقابل قيمت لاستيک، روغن، بيمه و هزينه با تورم بسيار بالا در حال رشد است يعني حمل‌و‌نقل کالا و مسافر با درآمد چهار سال پيش انجام مي‌شود اما نرخ استهلاک و هزينه با دلار 6000 هزار توماني.

به گزارش تين‌نيوز، رانندگان همچنين از رئيس مجلس درخواست کردند کميته حمل‌و‌نقل و عمران مجلس موظف شود در زمان مصوب کردن قوانين و بخشنامه‌هاي حمل‌و‌نقل اعم از مسافر و کالا، از نمايندگان اين تشکلات به‌عنوان کارشناسان تجربي اين حوزه دعوت نمايد.

اين گزارش حاکي است معاون رئيس مجلس در اين جلسه  نسبت به پيگيري مشکلات مطرح شده قول مساعد داد و مقرر شد در اسرع وقت جلسه بعدي با حضور رئيس مجلس و تعدادي از نمايندگان برگزار شود.

بر اساس اين گزارش شرکت کنندگان جلسه در بخش مسافر خادمي‌‌زاده از کانون سراسري، داوودي از استان کرمانشاه و سمناني از اصفهان بودند. از بخش شرکت‌هاي حمل‌و‌نقل بين‌المللي نيز عطرچيان در جلسه حضور داشت و از بخش کالاي کشور نيز نصيرزاده از استان لرستان، تيموري از استان خراسان رضوي، نعمتي از آذربايجان شرقي، کريمي از استان اصفهان، باباويسي از استان کردستان و موسوي از طرف رانندگان در اين جلسه حضور داشتند.