اخبار
 1397/02/17  تاریخ خبر
اولین ایکس ری کامیونی تولید داخل به زودی به بهره برداری می رسد
رئيس کل گمرک ايران از آماده شدن اولين ايکس ري کاميوني توليد داخل خبر داد و گفت : اين ايکس کاميوني که به سفارش گمرک ايران ساخته شده است به زودي به بهره برداري مي رسد .

فرود عسگري که در مراسم تقدير از اقدامات گمرک در مبارزه با مواد مخدر در حضور مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود : اولين ايکس ري کاميوني توليد داخل قرار است در گمرک اينچه برون استان گلستان و در نقطه صفر مرزي با کشور ترکمنستان به بهره برداري برسد و دو دستگاه ايکس ري کاميوني ديگر نيز  در حال آماده سازي و نصب است که هر دو محصول ايراني قرار است در گمرک بازرگان به بهره برداري برسد .

وي در ادامه گفت : در حال حاضر گمرکات حساس و مهم کشور به تجهيزات کنترلي ايکس ري کاميوني مجهز شده اند و روند تجهيز گمرکات کشور به تجهيزات کنترلي پيشرفته طبق برنامه در حال انجام است .

عسگري در ادامه افزود : دو دستگاه ايکس ري کاميوني پيشرفته و پرسرعت هم در گمرکات سرخس و دوغارون آماده بهره برداري است و اين هفته افتتاح خواهد شد .

رئيس کل گمرک ايران با اشاره به راه اندازي بخش مانيتورينگ ايکس ري هاي گمرکات سراسر کشور در تهران با تلاش دفتر توسعه و تجهيز گمرک تاکيد کرد : براساس برنامه ريزي هاي انجام شده در آينده به صورت سيستمي اطلاعات مربوط به ايکس ري ها آناليز خواهد شد .

عسگري با اشاره به موفقيت هاي گمرک در مبارزه با قاچاق کالا و‌‌ مواد مخدر و کسب رتبه اول دنيا در ميان ساير گمرکات جهان گفت:  دبير کل سازمان جهاني گمرک در سفر به ايران و بازديد از سامانه جامع گمرکي و مشاهده پيشرفت ها و کشفيات گمرک کشورمان به موفقيت هاي گمرک ايران اشاره و اعلام کرد که گمرک ايران در سالهاي اخير کار بسيار بزرگي انجام داده است .