اخبار
 1399/02/27  تاریخ خبر
تشکیل کمیسیون بررسی مبادلات تجاری در پایانه‌های مرزی ایران و ترکمستان

وزير حمل و نقل جمهوري ترکمنستان از تشکيل کميسيوني براي بررسي افزايش مبادلات تجار ي در پايانه هاي مرزي ايران و ترکمستان خبر داد.

 بايرام گلدي عوض اوف وزير حمل و نقل جمهوري ترکمنستان در نشست سه جانبه بررسي همکاري‌هاي حمل و نقل و ترانزيت جمهوري اسلامي ايران-ترکمنستان و ازبکستان  که به شکل ويدئو کنفرانس برگزار شد، از انجام تهميداتي براي مقابله با شيوع کرونا خير داد و گفت: تمام رانندگان رانندگان در مرزها به لحاظ ابتلا به بيماري کويد ?? کنترل مي شوند و در زمينه ريلي نيز اين کنترل‌ها صورت مي گيرد.

او ادامه داد: طي صحبت با طرف ايراني قرار است کميسيوني متشکل از نمايندگان دو کشور تشکيل شود و براي افزايش مبادلات در پايانه‌هاي مرزي سرخس، لطف آباد و گودان تدابير لازم پيش بيني شود.

وي افزود: ما نيز تلاش مي کنيم تا ?? روز آينده کار نصب تونل‌هاي ضدعفوني کننده به پايان برسد، دستگاه‌هايي که نصب مي کنيم توسط کارشناسان مورد تاييد قرار مي گيرد.

او همچنين درباره درخواست وزير راه و شهرسازي کشورمان مبني بر حل مشکل ? کاميون ايراني که حدود ? ماه است در مرزهاي ترکمنستان و ازبکستان متوقف شده اند نيز عنوان کرد: تمام تدابير لازم را به کار مي گيريم تا اين مشکل را حل کنيم، همچنين نصب ??? متر ريل باقي مانده در سرخس را نيز پيگيري خواهيم کرد.

وزير حمل و نقل جمهوري ترکمنستان ادامه داد: موضوع جمع آوري پل قديمي سرخس را نيز پيگيري کرده ايم و در اين باره مشکلي وجود ندارد.

او تاکيد کرد: تعداد واگن‌هايي که در مرز ايران و ترکمنستان هستند را ظرف ?? روز آينده حل خواهيم کرد و با راه اندازي تونل‌ها تردد واگن‌ها نيز از سر گرفته مي شود.

همچنين اليار غني اوف وزير حمل و نقل ازبکستان نيز با اشاره به اين که طرف ايراني و ازبکستاني به شدت ملزم به استفاده از پروتکل‌هاي مربوط به قرنطينه هستند، از وزير حمل و نقل ترکمنستان خواست تا هر چه زودتر تکليف تجميع واگن‌ها در مرز ايران و نيز ازبکستان را مشخص کند.

منبع: وزارت راه و شهرسازي