اخبار
 1399/03/12  تاریخ خبر
بازگشایی مجدد مرزهای ایران و ترکمنستان به زودی

 در نشست کارگروه مشترک نظارت بر عمليات تجهيز مرزها با ترکمنستان که به شکل ويدئو کنفرانس برگزار شد، دو طرف آخرين اقدام‌هاي انجام شده در زمينه ساخت و تجهيز پايانه‌هاي مرزي به دستگاه‌هاي ضدعفوني کننده را ارايه کردند.

 امين ترفع در اين ويدئو کنفرانس از پايان عمليات تخريب پل سرخس خبر داد و گفت: عمليات تخريب پل سرخس به پايان رسيده و بستر رودخانه در حال بازگشت به حالت قبلي است.

او افزود: علاوه بر اين تجهيزات ضدعفوني کننده در پايانه‌هاي ريلي و جاده‌اي نصب شده و آماده بهره برداري است.

دراين نشست همچنين پروتکل همکاري في مابين دو کشور به منظور انجام اقدام‌هاي لازم براي بازگشايي مجدد مرزهاي دو طرف به امضا رسيد. بر اساس اين پروتکل دو طرف متعهد شدند گزارشي از برنامه‌هاي انجام شده در خصوص ضدعفوني و گندزدايي محموله‌هاي باري در مناطق مرزي را رسما به سازمان بهداشت جهاني ارايه کنند.

ترفع در حاشيه جلسه در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي اظهار کرد: بعد از شيوع ويروس کرونا و بسته شدن مرزها اکنون به دنبال اين هستيم تا مجددا مرزها بازگشايي شوند البته با ايجاد اين اطمينان که جلوي شيوع بيماري را خواهيم گرفت. در اين خصوص با کشور ترکمنستان همکاري‌هاي خوبي صورت گرفت تا تجهيزات ضدعفوني کننده و گندزدايي که در پايانه هاي ريلي و جاده اي مستقر شده است را با يکديگر مرور کنيم.

او افزود: درباره زمان بندي بازگشايي مرزها نيز با يکديگر به تفاهم رسيديم و به زودي مرزها بازگشايي مي شوند.همزمان پل جديد سرخس نيز به زودي افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

منبع: خبرگزاري ايلنا