اخبار
 1399/05/01  تاریخ خبر
شرکت‌ها اسناد حمل فرآورده‌های نفتی به پاکستان صادر نکنند

ورود کاميون‌هاي حامل فرآورده‌هاي نفتي به پاکستان تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

 آن‌چنان که ايوب کرد مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سيستان و بلوچستان گفته اين ممنوعيت در ملاقات مرزي صورت گرفته در تاريخ 10 تير ماه بين روساي گمرکات مرزي ميرجاوه و تفتان پاکستان از سوي مقامات پاکستاني اعلام شده است.

به گفته وي، در اين ملاقات که براي مذاکره در مورد مشکلات موجود برگزار شد، طرف پاکستاني از عدم پذيرش فرآورده‌هاي نفتي به خصوص هيدورکربن تا اطلاع ثانوي خبر داد.

بر اين اساس، مديرکل دفتر حمل کالاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در نامه‌اي که 28 تير ماه به ادارت کل استاني ابلاغ کرد از اين ادارت خواست در مورد اين ممنوعيت به شرکت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي اطلاع‌رساني کرده و اين شرکت‌ها نيز از صدور اسناد حمل فرآورده‌هاي نفتي تا زمان پذيرش مجدد از سوي پاکستان، خودداري نمايند.

اين در حالي است که روح الله لطفي سخنگوي گمرک ايران 16 تير ماه در گفت و گو با خبرنگار مهر از بازگشايي مرزهاي تجاري با پاکستان در اين تاريخ خبر داده و گفته بود:  بر اساس تصميم دولت پاکستان، علاوه بر مرز ميرجاوه، چهار بازارچه مشترک ما با کشور پاکستان شامل ريمدان، پيشين، کوهک و جالق به صورت دائم بازگشايي شد و هر روز پذيرش دارند.

لطيفي افزوده بود: در حال حاضر محدوديتي در ورود کالا به پاکستان وجود ندارد و ما مي‌توانيم همه نوع کالا به اين کشور صادر کنيم.

سخنگوي گمرک ايران عنوان کرده بود: البته سقف‌هايي براي ورود و خروج گذاشته‌اند اما اين سقف‌ها تقريباً ظرفيت کامل اين بازارچه‌ها است؛ به عنوان مثال قبلاً از بازارچه‌هاي ريمدان و پيشين به ترتيب اجازه عبور 20 و 10 کاميون به صورت يک روز در ميان وجود داشت اما الان به ترتيب مجوز عبور 100 و 60 کاميون به صورت روزانه از اين دو بازارچه صادر شده است.

منبع: تين نيوز