اخبار
 1399/05/04  تاریخ خبر
ترانزیت کالا در مسیر چابهار- دوغارون افزایش یافت

با افزايش چشمگير حمل کالاي ترانزيتي از طريق جاده از بندر چابهار سيستان و بلوچستان به مرز دوغارون در خراسان رضوي در عمل مسير ترانزيتي جديدي به زير مجموعه محور شرق کشور افزوده شده است.

رييس اداره ترانزيت راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: با افزايش چشمگير حمل کالاي ترانزيتي از طريق جاده از بندر چابهار سيستان و بلوچستان به مرز دوغارون در خراسان رضوي در عمل مسير ترانزيتي جديدي به زير مجموعه محور شرق کشور افزوده شده است.

حميد محمدي فازافزود: در حالي که طي سال 98 فقط 11 دستگاه کاميون از بندر چابهار بار ترانزيتي به مرز دوغارون منتقل کرده بودند طي چهار ماهه نخست امسال 162 دستگاه کاميون در اين مسير ترانزيت کالا انجام دادند.
وي ادامه داد: هرچند بيشترين حمل کالاي ترانزيت در مسير بندر چابهار به افغانستان به دليل کوتاهي مسير از مرز ميلک انجام مي شود اما اين آمار نشان دهنده رونق چشمگير ترانزيت و توسعه محور تجاري شرق در خراسان رضوي است.
رييس اداره ترانزيت راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: بر اساس آمار تردد کاميونهاي ترانزيتي در اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي، کشورهاي مختلفي تمايل به انتقال کالاي خود در مسير چابهار- هرات داشته اند که در ميان آنها نام کشور هند به چشم مي خورد.
پايانه مرزي دوغارون در 18 کيلومتري تايباد قرار دارد.
مرکز شهرستان 120 هزار نفري تايباد نيز در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاري ايرنا