اخبار
 1399/08/05  تاریخ خبر
بلاتکلیفی تانکر‌های سوخت ایرانی در مرز پرویزخان

مشکلات به وجود آمده در اين زمينه صرفا به علت عدم همکاري تجار ، شرکت‌هاي حمل و نقل و رانندگان دو طرف مخصوصا طرف عراقي رخ داده است .
مديرکل گمرک پرويزخان بلاتکليفي تانکر‌هاي سوخت ايراني در اين مرز را ناشي از همکاري نکردن تجار و شرکت‌هاي حمل و نقل دو طرف اعلام کرد و گفت : با رايزني‌هاي صورت گرفته اين مشکل به زودي بر طرف مي‌شود .

مسلم احمدي نصر با بيان اينکه قبل از شيوع کرونا حمل سوخت به عراق به صورت يکسره انجام مي‌شد ، اظهار کرد : با شيوع کرونا حمل کالا به صورت تانکر به تانکر صورت مي‌گيرد . در روش تانکر به تانکر طرف عراقي روزانه بيشتر از 50 تانکر پذيرش نمي‌کند که همين موضوع باعث شده بقيه تانکر‌هاي سوخت که روزانه حدود 200 تا 300 تانکر به مرز پرويزخان وارد مي‌شود ، در صف‌هاي طولاني روز‌هاي متمادي معطل بمانند .

مديرکل گمرک پرويزخان تصريح کرد : با مذاکراتي که طي 20 روز گذشته سرکنسولگري کشورمان با مقامات اقليم کردستان عراق انجام داده قرار بر اين شده است براي تسريع در امر صادرات ، روزانه 50 درصد از حمل سوخت به صورت يکسره و 50 درصد نيز از طريق تانکر به تانکر در مرز انجام شود . بر اين اساس ، روزانه حدود 200 تانکر سوخت به آن سوي مرز حمل مي‌شود و معطلي رانندگان بسيار کم مي‌شود .

مديرکل گمرک پرويزخان يادآور شد : مشکلات به وجود آمده در اين زمينه صرفا به علت عدم همکاري تجار ، شرکت‌هاي حمل و نقل و رانندگان دو طرف مخصوصا طرف عراقي رخ داده است .

منبع: پرتال حمل ونقل