اخبار
 1399/08/05  تاریخ خبر
ارسال کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا به کشورهای CIS برای اولین بار

محصولات کشاورزي گيلان و آذربايجان غربي براي نخستين بار با کانتينر يخچالي از بندر آستارا به مقصد کشورهاي CIS صادر شد.

 مدير عامل شرکت کشتيراني درياي خزر از راه‌اندازي  لاينر صادرات و واردات يخچالي يا همان خط حمل و نقل دريايي در بندر آستارا خبر داد و گفت: نخستين کانتينرهاي يخچالي با محموله هاي کيوي از اين بندر به مقصد کشورهايCIS ارسال شد.

به گفته تفتي از اين پس لاينر صادرات و واردات يخچالي در بندر آستارا هر دو هفته يک بار انجام مي شود و عمده کالاهايي که از اين مسير صادر يا وارد مي شود محصولات کشاورزي گيلان واستان هاي همجوار است .

فرماندار آستارا هم در مراسم راه اندازي اين خط حمل و نقل دريايي  گفت: اين حمل و نقل دريايي با همکاري شرکت کشتيراني درياي خزر، شرکت بندري کاوه و اداره بندر و دريانوردي آستارا است.

عباس صابر افزود: حمل و نقل دريايي از طريق کانتينرهاي يخچالي يکي از مزيت هاي منطقه ويژه اقتصادي بندر آستارا است که تجار ، صادرکنندگان و واردکنندگان مي‌توانند از آن بهره بگيرند و بايد براي استفاده از اين امتياز در زمان بندي مناسب برنامه ريزي هاي لازم انجام شود.

رئيس اداره بندر و دريانوردي آستارا هم ظرفيت تخليه و بارگيري کالا در اين بندر را 700 هزار تن کالا در سال اعلام کرد و گفت :  از ابتداي امسال تاکنون 117 هزار تن کالا در بندر آستارا تخليه و بارگيري شده است که از اين مقدار 34 هزار تن مربوط به واردات و 82 هزار تن مربوط به صادرات است و اين ميزان صادرات و واردات در مقايسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد افزايش يافته است.

کيانوش اميري لايروبي بندرآستارا براي پهلو گرفتن کشتي هاي با حجم بالا را از اولويت هاي اداره بنادر و دريانوردي آستارا دانست و گفت: تا امروز حدود يک پنجم آن محقق شده است.

 وي از پيشرفت 80 درصدي ساخت اسکله 75 متري در بندر آستارا خبر داد و گفت :  با ساخت و تکميل اين مجموعه ظرفيت تخليه و بارگيري در بندر آستارا به يک ميليون تن در سال خواهد رسيد.

  رئيس اداره بندر و دريانوردي آستارا به ايجاد 3 پست برق و 8 هکتار محوطه سازي هم اشاره کرد و افزود: اين طرح ها در مجموع 50 درصد پيشرفت دارد.


منبع: خبرگزاري ايلنا