اخبار
 1399/08/05  تاریخ خبر
بلاتکلیفی کامیون های حامل سوخت در مرز ایران و عراق تنها مربوط به راهداری نیست
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه گفت : موضوع بلاتکليفي کاميون هاي حامل سوخت در مرز ايران و عراق تنها مربوط به راهداري نيست بلکه گمرک و شرکت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي و دستگاه‌هاي نظارتي نيز متولي هستند .

فريبرز کرمي افزود : بر اساس قانون ديگر ترانشيپ و تخليه در مرز انجام نمي شود بلکه از مبدأ تا مقصد که خاک عراق است ، حمل يکسره مواد سوختي انجام خواهد شد .

وي با بيان اينکه يکي دو ماه هم ترانشيپ انجام شد ، افزود : در حال حاضر طرف عراقي و البته ما نيز معتقديم که ترانشيپ در نقطه مرزي خطرناک و غير اصولي است . با اين حال رانندگان راضي نمي شوند به خاک عراق بروند زيرا از طرفي نگران تامين امنيت هستند و از سوي ديگر براي آنها تخليه در مرز منافع مالي به دنبال دارد بر همين مبنا با سفارت ايران در عراق رايزني شده تا مشکلات رانندگان حل شود از جمله اينکه کرايه از مرز تا مقصد عراق به دلار خواهد بود .

وي افزود : امروز نيز هماهنگي لازم با شرکت هاي حمل و نقل صادر کننده مجوز حمل انجام گرفته تا قبل از صدور مجوز حمل به رانندگان اطلاع دهند که ترانشيپ نخواهد بود زيرا بحث تعرفه در مرز برداشت شده و حمل يکسره از ايران به عنوان مبدا تا عراق به عنوان مقصد خواهد بود و در مرز تخليه و توقف وجود ندارد .

کرمي با بيان اينکه مسئوليت اين کار بر عهده شرکت هاي حمل و نقل است ، گفت : رانندگان نيز بايد طبق اسناد حمل به عراق بروند و اگر نمي خواهند به جايي که بار آورده رجوع کنند .

منبع: پرتال حمل ونقل