اخبار
 1399/10/02  تاریخ خبر
تأثیر پایانه مرزی «ریمدان» سیستان و بلوچستان بر اقتصاد ایران و پاکستان

معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با تشريح تأثير افتتاح پايانه مرزي «ريمدان» بر اقتصاد ايران و پاکستان گفت: پايانه‌هاي لجستيگي در استان سيستان و بلوچستان در مبادلات بندر چابهار نيز مؤثر است.
داريوش اماني بعدازظهر امروز در برنامه تلويزيوني با اشاره به تأثير افتتاح امروز پايانه مرزي «ريمدان» بر اقتصاد ايران و پاکستان اظهار داشت: وقتي که يک مرز و پايانه مرزي رسماً افتتاح مي‌شود، دستگاه‌هاي متولي مؤظف به تقويت  خود در آن بخش هستند.

وي افزود: به دستور وزير راه و شهرسازي از امروز کارها در پايانه مرزي «ريمدان» شروع مي‌شود. همچنين تقويت گمرک، گذرنامه و دستگاه‌هاي مستقر در مرز از امروز آغاز شد.

معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: پيش از اين ادارات ما در اين مناطق در کانکس مستقر بود و ساختمان مناسبي نداشت اما امروز ساختمان‌هاي مناسبي ساخته شده است.

اماني با بيان اينکه اين مرز را به صورت مکانيزه آماده خواهيم کرد تا دستگاه‌ها به صورت فرايند محور عمل کنند، عنوان کرد: مديريت يکپارچه در مرزها به وزارت راه و شهرسازي سپرده شده است و در بحث بهره‌وري در اين راستا تصريح مبادلات و جابه‌جايي مسافر تلاش مي‌کنيم، مشکلات و نواقص رفع شود.

وي افزود: در توسعه مرزها مديريت يکپارچه دنبال مي‌شود و هر جا مرز مشترک با کشورهاي همسايه ايجاد کرده‌ايم، در تبادلات اقتصادي آباداني منطقه اتفاق افتاده است.

معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ايگفت: همين مرز ريمدان با وجود سنگ‌اندازي‌هاي دشمن به نتيجه رسيد. همچنين مرز پيشين که به مرز ريمدان نزديک است، به زودي مناسب‌سازي خواهد شد.

اماني تأکيد کرد: پايانه‌هاي لجستيکي در مبادلات بندر چابهار در استان سيستان و بلوچستان مؤثر است.

بنابراين گزارش در اين برنامه تلويزيوني همچنين معاون امور اقتصادي استاندار سيستان و بلوچستان بيان کرد:‌ دولت پاکستان از راه‌اندازي بازارچه «ريمدان» استقبال کرد، به ر حال ارتباط اقتصادي با توسعه بازارهاي مرزي بين مرزنشينان ايران و پاکستان در اين منطقه برقرار مي‌شود.

ميرزنگنه اضافه کرد:‌ پس از افتتاح پايانه مرزي «ريمدان» جلسه‌اي با مسئولان پاکستان درباره توسعه بازرگاني دو طرف داشته‌ايم.

وي با بيان اينکه معيشت مرزنشينان و مبادلات اقتصادي آنها دنبال مي‌شود، گفت: پنج بازارچه مرزي فعال داريم؛ کشور پاکستان هم در مناطق خود معادل بازارچه‌هاي مرزي ما تأسيسات ايجاد مي‌کند، تا فعاليت مرزنشينان در نقاط مرزي بيش از پيش در حوزه اقتصاد فعال شود.

معاون امور اقتصادي استاندار سيستان و بلوچستان افزود: اميدوارم با استقبال کشور پاکستان رونق بازارچه مرزي «ريمدان» را شاهد باشيم، البته در دوران شيوع کرونا هم فعاليت بازارچه‌هاي مرزي بين ايران و پاکستان و ايران و افغانستان برقرار بود.

ميرزنگنه گفت: در منطقه ويژه اقتصادي ميرجاوه و ريمدان در منطقه آزاد چابهار آماده جذب سرمايه‌گذاري با توجه به ظرفيت‌هاي مناسب اين منطقه هستيم.

وي اضافه کرد: ما در ميرجاوه منطقه ويژه اقتصادي داريم که عمليات اجرايي آن از گذشته دنبال شده است و شرايط خوبي در حمل و نقل،‌ترابري ، لجستيک و همچنين صادرات در آن مناطق خواهيم داشت.

معاون امور اقتصادي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: در چند ماه گذشته درباره توسعه همکاري‌هاي اقتصادي و مبادلات مرزي از طريق مرز ميرجاوه جلساتي با مسئولان کويته پاکستان و ايالت بلوچستان داشته‌ايم.

بنابراين گزارش امروز پايانه مرزي «ريمدان» در استان سيستان و بلوچستان به بهره‌برداري رسيد.

منبع: خبرگزاري فارس