اخبار
 1399/10/20  تاریخ خبر
تداوم صادرات و ترانزیت کالا از مبدأ و مقصد بندر چابهار به رغم محدودیت های تجاری

به رغم مشکلات و محدوديت‌هاي ايجاد شده در مسير مبادلات تجاري کشور ، صادرات ، واردات و ترانزيت کالاها به مقصد ايران، بندر چابهار توانسته فعالانه عمل کند ، از اين رو حجم قابل توجهي کالا از طريق اين بندر به کشور وارد و همچنين به کشورهاي همسايه از جمله افغانستان ارسال مي شود .
معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد : طرح هاي توسعه‌اي در دست اجرا در بندر چابهار براي آينده منطقه به ويژه براي کشورهاي همسايه بسيار مفيد است .

اسحاق جهانگيري در آيين آغاز به کار عمليات اجرايي 4 پروژه زيربنايي بندري و دريايي در بندر شهيد بهشتي چابهار ، خاطرنشان کرد : بيش از 3 هزار ميليارد تومان طرح هاي سرمايه گذاري و عمراني در بندر چابهار ، در دست اجراست که اين امر بسيار قابل توجه است .

وي افزود : به رغم مشکلات و محدوديت‌هاي ايجاد شده در مسير مبادلات تجاري کشور ، صادرات ، واردات و ترانزيت کالاها به مقصد ايران، بندر چابهار توانسته فعالانه عمل کند ، از اين رو حجم قابل توجهي کالا از طريق اين بندر به کشور  وارد و همچنين به کشورهاي همسايه از جمله افغانستان ارسال مي شود .

وي با اشاره به طرح هاي توسعه اي بندر چابهار ، تأکيد کرد : اين طرح ها براي اعمال حاکميت سازمان بنادر و دريانوردي و همچنين براي اطمينان از سلامت کامل دريانوردان به هنگام تردد در دريا لازم و کاربردي است.

رئيس شوراي توسعه سواحل مکران اجراي پروژه پوشش کامل راديويي سواحل سيستان و بلوچستان و احداث ساختمان مرکز جستجوي نجات دريايي را طرح هاي بسيار مهم سازمان بنادر در حوزه تردد ايمن دريايي براي دريانوردان برشمرد .

منبع:پرتال حمل ونقل