اخبار
 1399/10/29  تاریخ خبر
امضا تفاهم‌نامه حمل‌و‌نقل جاده‌ای بین ایران و عراق برای تردد کامیون‌های حمل بار بین دو کشور
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه تفاهم‌نامه حمل و نقل جاده‌اي بين ايران و عراق براي تردد کاميون‌هاي حمل بار بين دو کشور به امضا مي‌رسد از فراهم شدن مقدمات آغاز احداث و تکميل خط آهن شلمچه - بصره خبر داد .

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي کشورمان در حاشيه ديدار با علاء الجبوري وزير تجارت عراق در خصوص اين ديدار اظهار داشت : در ديدار با وزير تجارت عراق گفتگوهايي داشتيم که کميته‌هاي فني حوزه‌هاي حمل و نقل ، مذاکرات فراواني در اين خصوص داشتند .

اسلامي ادامه داد : در خصوص راه‌آهن شلمچه - بصره گفت و گوهاي فني مناسبي انجام شد که تقريبا مي‌توان اعلام کرد مقدمات براي تنظيم برنامه اجرايي راه آهن شلمچه - بصره فراهم شده است . گام مهم باقيمانده اين است که از نظر سياسي ، مراجع دو کشور تفاهم نهايي را انجام دهند تا عمليات اجرايي اين خط آهن آغاز شود .

وي خاطرنشان کرد : در موضوع حمل و نقل ، گفت و گو مناسبي انجام شد که اميد است موانع رفع شوند . يکي از مشکلات تجار ما اين است که بار در مرز تخليه مي‌شود و آسيب مي بيند که تجار از اين نظر با مشکلاتي مواجه هستند . توافق شد تا به شکل متوازن کاميون داران ايراني و عراقي بتوانند در کشور همسايه تردد داشته باشند . همچنين مقرر شد تا کميته فني اين موضوع را تعريف کند و بتوانيم تفاهم نامه حمل و نقل جاده اي بين دو کشور را به امضا برسانيم .

منبع: پرتال حمل ونقل