اخبار
 1399/10/29  تاریخ خبر
از انتقال عملیات ترانشیپ کالاهای صادراتی به خاک عراق ممانعت شود

حصول شرايط اقتصادي ناپايدار در شرايط کاري کارگران و شاغلان حوزه هاي مختلف ترانشيپ در مرزهاي مشترک با کشور عراق سبب اختلال در معيشت جمعيت قابل توجهي از خانواده هاي ايراني خواهد شد .
رئيس اتاق خرمشهر با اشاره به اخبار غير رسمي مبني بر اينکه مقامات عراقي به دنبال انتقال امور مربوط به حمل و نقل ، تخليه و بارگيري و ترانشيپ کالاهاي وارده از ايران به محدوده داخلي عراق هستند ، رايزني براي ممانعت از انجام اين تغيير را خواستار شد .

هاني فيصلي گفت : اخبار غير رسمي از فعالان اقتصادي کشور عراق حاکي از اين است که مقامات اين کشور به صورت جدي پيگير انتقال امور مربوط به حمل و نقل ، تخليه و بارگيري و ترانشيپ کالاهاي وارده از ايران به محدوده داخلي اين کشور در مرزهاي مشترک هستند که طبعاَ انجام اين امر مضرات و عواقب بدي براي فعاليت هاي صادراتي کشورمان در پي خواهد داشت . از جمله عواقب حاصل از اين تصميم ميتوان به بيکاري تعداد کثيري از شرکت هاي لجستيکي ، کارکنان و کارگران شاغل در باراندازهاي تجاري مربوط به آنها اشاره کرد ، که با انتقال امور مربوط به حيطه تخليه و بارگيري در خاک عراق ، شاهد از دست دادن جايگاه شغلي و منبع کسب و درآمد آنها خواهيم بود .

رئيس اتاق خرمشهر ادامه داد : اين در حالي است که با وجود شرايط سخت اقتصادي و فشارهاي تحريم ، اتخاذ سياست هاي اشتغالزايي و حفظ جايگاه شغلي نيروي کار فعال ، يکي از اولويت هاي اصلي نظام اقتصادي کشور در بهبود سطح معيشت ، تداوم مقاومت اقتصادي و کاهش فشارهاي تحريم از دوش اقشار کم درآمد کشور در نظر گرفته شده است .

او ضمن اشاره به آسيب هاي اجتماعي ناشي از بيکاري کارگران زحمتکش و کم برخوردار شاغل در حوزه هاي حمل و نقل و بازرگاني ، در مرزهاي مشترک با کشور عراق ، بيان کرد : حصول شرايط اقتصادي ناپايدار در شرايط کاري کارگران و شاغلان حوزه هاي مختلف ترانشيپ در مرزهاي مشترک با کشور عراق سبب اختلال در معيشت جمعيت قابل توجهي از خانواده هاي ايراني خواهد شد .

فيصلي تصريح کرد : با در نظر گرفتن موارد فوق و در راستاي حفظ حقوق فعالان اقتصادي و نيروهاي کار فعال در اين حوزه و همچنين حمايت از بنگاه هاي اقتصادي کوچک ، لازم است ، تدابير لازم جهت بهره مندي از نفوذ و قدرت ديپلماسي کشور در جهت رايزني با همتايان عراقي و ممانعت از اتخاذ تصميم موصوف ، صورت گيرد . از اين رو با مکاتبه با وزارت امور خارجه خواستار ان شديم تا پيگيري لازم در اين زيمنه صورت گيرد .

رئيس اتاق خرمشهر در پايان ابراز اميدواري کرد: با حل مشکل فوق ، شاهد تداوم رونق اقتصادي در نقاط مرزي و اشتغال پايدار براي کارکنان فعال در آن باشيم .

منبع:
پايگاه خبري اتاق ايران