اخبار
 1399/10/29  تاریخ خبر
افزایش ۴۹ درصدی حمل و نقل بین المللی کالا

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از افزايش 49 درصدي کاميون‌هاي عبوري از پايانه‌هاي مرزي کشور در آذر نسبت به آبان خبر داد.
 جواد هدايتي افزود: آذر امسال، 159 هزار و 996 دستگاه کاميون از پايانه‌هاي مرزي جاده‌اي کشور تردد کردند که نشان دهنده رشد عبور و مرور 49 درصدي از مرز‌هاي زميني کشور است.
وي افزود: 37 هزار دستگاه کاميون به منظور صادرات کالا، 10 هزار دستگاه کاميون براي واردات کالا و 7 هزار و 500 دستگاه کاميون هم به منظور ترانزيت با حمل مستقيم يا يکسره از مرز‌ها عبور کرده اند.
هدايتي افزود: در ماه ياد شده، مرز بازرگان جايگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد و مرز جلفا در رتبه دوم واردات قرار گرفت و مرز آستارا نيز رتبه دوم صادرات از طريق حمل يکسره را بدست آورد.
مدير کل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي افزود: فعالترين مرز کشور در زمينه ترانزيت کالا، پايانه مرزي باشماق در استان کردستان و پس از آن پايانه مرزي دوغارون بوده است، همچنين بيشترين صادرات به صورت ترانشيپمنت در مرز پرويزخان صورت پذيرفته است.
وي بيشترين مبادلات و تردد کاميون‌ها را در پايانه‌هاي مرزي با کشور‌هاي عراق و افغانستان دانست و گفت: يکي از اقدامات شاخص در آذر ماه، افزايش 49 درصدي خروج از پايانه‌هاي مرزي و در نتيجه کاهش 20 درصدي تعداد کاميون‌هاي متوقف در پايانه‌هاي مرزي کشور بوده است.

منبع: خبرگزاري صدا و سيما