اخبار
 1399/12/16  تاریخ خبر
کامیون‌های حامل مواد سوختی در مرز "تمرچین" اجازه تردد یافتند
فرماندار شهرستان مرزي پيرانشهر گفت: با رايزني هاي انجام شده کاميون‌هاي حامل مواد سوختي مستقر در مرز تمرچين از طرف کشور عراق اجازه تردد پيدا کردند و روند خروج آنها به طرف شمال عراق در حال انجام است.

سيدعلي ترابي  افزود: براساس دپوي 2 هفته‌اي کاميون‌هاي حامل مواد سوختي در مرز تمرچين با رايزني هاي انجام شده از سوي کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در عراق اين کاميون‌ها تا اطلاع ثانوي و طبق اعلام مسوولان پايانه بر اساس استانداردهاي اعلام شده از سوي اقليم کردستان عراق اجازه تردد از سمت پايانه مرزي تمرچين را خواهند داشت.

وي ادامه داد: از امروز 12 اسفند ماه تمامي کاميون‌هاي سوخت از اين پايانه اجازه تردد پيدا کردند و روند خروج آنها به سمت اقليم کردستان عراق هم اينک در حال انجام است.

فرماندار پيرانشهر افزود: اين مشکل به دنبال توقف بيش از ظرفيت تانکرهاي سوخت در مرز تمرچين و عدم پذيرش از سوي مسوولان شمال عراق طي هفته‌هاي اخير ايجاد شده بود. 

ترابي گفت: 245 تانکر حامل سوخت بنزين طي بيش از يک هفته در مرز تمرچين متوقف شده بودند. 

به گزارش ايرنا، در همين راستا و با توجه به وضعيت نامناسب شيوع ويروس کروناي انگليسي در عراق مقرر شد سکوي تخليه بار ويژه کاميون‌هاي عراقي در مرز تمرچين تا اطلاع ثانوي تعطيل شود.

مرز تمرچين در جنوب آذربايجان غربي قرار داشته و تنها مرز رسمي آذربايجان غربي با شمال عراق است.

منبع: خبرگزاري ايرنا