اخبار
 1399/12/25  تاریخ خبر
جلوگیری از قاچاق سوخت، علت صف کامیون‌ها در مرز بازرگان/ طرف ترک هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است

رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و ترکيه اظهار داشت: شرکت ملي پخش و پالايش نفت به خاطر کنترل مجدد کاميون‌هاي خروجي و کنترل سوخت باک و جلوگيري از قاچاق سوخت و اينکه بيش از ميزان استاندارد از کشور سوخت خارج نشود بازرسي انجام مي‌دهد که اين موضوع باعث ايجاد صف کاميون‌ها شده است.

مهرداد سعادت در مورد علت تشکيل صف کاميون‌ها در مرز بازرگان براي ورود به ترکيه اظهار کرد: با بررسي‌هاي صورت گرفته از منابع موثق مشخص شد که صف تشکيل شده در مرز بازرگان منشا خارجي ندارد. طرف ترک هيچ محدوديت و مشکلي براي کاميون‌هاي ايراني ايجاد نکرده است.

وي در ادامه افزود:  شرکت ملي پخش و پالايش نفت به خاطر کنترل مجدد کاميون‌هاي خروجي و کنترل سوخت باک و جلوگيري از قاچاق سوخت و اينکه بيش از ميزان استاندارد از کشور سوخت خارج نشود بازرسي انجام مي‌دهد که اين موضوع باعث ايجاد صف کاميون‌ها شده است.

رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و ترکيه با غيرقابل توجيه دانستن اين عمل بيان کرد: پيگيري‌ها در اين مورد درحال انجام است. من با دفتر اقتصادي استانداري نيز تماس گرفته‌ام و موضوع را مطرح کرده‌ام. اين موضوع نه براي ما و نه براي تجار توجيه قابل قبولي نيست که به خاطر بازرسي مجدد شرکت نفت اين صف را ايجاد کنند. البته اين موضوع مساله حادي نيست و با پيگيري‌هاي صورت گرفته ان‌شاالله قبل از عيد اين مشکل حل خواهد شد.

به گزارش ايلنا، پيشتر مدير کل گمرک بازرگان از صف‌بندي 500 کاميون براي خروج از کشور در مرز بازرگان خبر داده بود.

منبع: خبرگزاري ايلنا