اخبار
 1400/01/18  تاریخ خبر
بیش‌از ۱.۵ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه صادر شد
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سيستان و بلوچستان گفت: يک ميليون و 501 هزار و 957 تن کالا بوسيله 64 هزار و 506 دستگاه کاميون در سال 99 از پايانه‌هاي مرزي ميلک و ميرجاوه اين استان به کشورهاي افغانستان و پاکستان صادر شد.
ايوب کرد  با بيان اينکه بنزين، مواد غذايي، گاز مايع و قير عمده کالاهاي صادر شده از پايانه هاي مرزي اين استان بودند، افزود: پايانه مرزي ميلک با 813 هزار و 762 تن بيشترين سهم صادرات اين مدت استان را به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به ظرفيت هاي اقتصادي سيستان و بلوچستان تاکيد کرد: مجاورت اين استان با منطقه ژئوپوليتيک درياي عمان و آبهاي بين المللي، همسايگي با کشورهاي پاکستان و افغانستان، همجواري با حوزه شبه قاره هند و همچنين امکانات بالقوه اقتصادي و ترانزيتي از جمله پايانه هاي مرزي موجب ايجاد موقعيت تجارت فرامرزي ممتاز براي استان شده است به طوري که با وجود شيوع ويروس کرونا با تردد روزانه حدود 500 دستگاه کاميون در سال 99 شاهد رونق صادرات و ترانزيت در پايانه هاي مرزي ميلک و ميرجاوه بوديم.

مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان تصريح کرد: همچنين بر اساس آخرين گزارشات حجم ترانزيت از پايانه هاي مرزي ميلک و ميرجاوه در سال گذشته 642 هزار و 483 تن کالا و حجم واردات اين دو پايانه مرزي 77 هزار  و 538 تن کالا اعلام شده است.

وي خاطر نشان کرد: اين اداره کل به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفيت پايانه هاي مرزي استان از سال گذشته اقدامات عمراني مختلف نظير عمليات توسعه محوطه پايانه مرزي ميلک و توسعه سالن مسافري پايانه مرزي ميرجاوه را در اولويت کاري خود قرار داده است که بزودي با بهره برداري از آنها شاهد توسعه تجارت و مراودات مرزي با کشورهاي همسايه خواهيم بود.

منبع: خبرگزاري ايرنا